Inatt kommer vintern...

... på besök ner till Småland.

Jo så lät det på TV-vädret  i morse... FROST-VARNING... det är inatt som mina blommor riskerar att falla ihop... min trädgård är invaderad av vackra rosa blommor (jag tror att det är nån slags orkíde) som inte pallar en enda minusgrad...


... det är rätt mysigt att glida in till mitt hus genom en hög levande mur av vackra blommor...


... och jag tror att det är någon form av rosa orkíde som tagit över i min trädgård.

Jag är kluven inför den årstid som väntar oss... när det väl blir snö och kallt så är det ju en sak... men innan dess... november... mest bara fuktig kyla och mörkt... förvisso en helt underbar tid för film och soffmys... att sitta inne och mysa helt enkelt... ja varje årstid har sin charm... just i denna sekund så är det så vackert utanför mitt köksfönster så att jag nästan håller på att smälla av... och att det är skönt och friskt ute märkte jag nu när jag gick ut för att förbereda min bil på den väntande kylan...


... genom att stoppa i en sladd.




Kommentarer :

#1: Pian

Om du har rätt om vintern hoppas jag ni behåller den där uppe hos er ett tag till.

Jag tror det är jättebalsamin du har på tomten.

http://www.blomsidor.se/blommor/balsamin/balsamin.htm

Vackra är de. Och känsliga. Men de sprider sig glatt och återkommer nästa år. :)

skriven
#2: peter

Tack... nu vet jag vad det är för blomma jag har i min trädgård... och du har helt rätt de kommer tillbaka varje år... och blir bara fler och fler L...



... jättebalsamin... ja jävlar...



... men de pallar inte frost och det är väl inte så konstigt eftersom det ju tydligen ursprungligen är en Indisk blomma (det gillar jag L)...



(((kram)))

peter

skriven
#3: mia

Film, soffmys och omringad av Jättebalsam som ger glädje ;-)) du kommer genomlida hösten fint! Vi får hoppas minusgraderna väntar ett tag till...

kram Mia

skriven

Kommentera inlägget här :