"Jag ska gå till...

... kossorna i hagen"... sjöng han i min ungdom... Pugh Rogerfelt.

Och det är precis vad jag nyss gjort... gått till kossorna i hagen... och jag passade även på att ta en liten skogspromenad när jag ändå var ute och rörde på mig... det är ju ett helt sinnesjukt skönt väder ute... friskt och klart... och inga knott... bara så där skönt tyst och lugnt som det kan vara en vacker höstdag... ljuvliga dofter och lite lagom kallt om fingrarna efter ett tag... men jag lyckades ändå trycka av minst 80 nya kort på den relativt korta promenaden... och konstatera att ett av mina vanliga kantarellställe var helt skövlat... men det hade jag räknat med... det är ju någon annans ställe också... skit samma... det var jävligt skönt att komma ut i den friska luften... och snacka lite med kossorna i hagen.


Det är lätt att få de svar som jag vill ha när jag pratar med kossorna i hagen...


Kommentarer :

#1: mia

Så söta kossor.. misstänker att de snart får gå inomhus för vintern...

Härligt du kom ut! Är själv strax klar med tvätten, dammsugning, tvättat av golven, rensat kylskåp, rensat handfat, betalt räkning hahaha och lite annat smått och gott ;-)) men det är klart... jag har en liten söt lägenhet... så det går rätt snabbt ;-)) strax blir det lite utomhusluft för mig med.. skall hälsa på Emma och Mor, innan benen får slängas upp i soffan ikväll :-))

Kram Mia

skriven
#2: peter

Frisk luft är balsam för själen...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :