Min vanliga tandläkare...

... kände inte igen mig.

Det var ju ett tag sedan jag var hos min "vanliga" tandläkare nu... men igår så var det dax... efter min helrenovering hade jag tid hos tandhygienisten... och hon kollade och kollade... och kollade... och hittade inget att anmärka på... jag är en kille som sköter mina tänder... och just den bekräftelsen var skön att höra... för fortfarande så känns det jävligt privat att låta någon peta inne i min mun... det är och har nog alltid varit skämmigt för mig att låta någon kolla in i min mun... det finns ju alltid något att noja sig på.

Dålig andedräkt.

Trasiga tänder.

Inga tänder.

Plack och tandsten.

Karies.

och nu då... konstgjorda tänder.

Ja alltid är det nåt... min mun är verkligen MIN... och den känns väldigt privat även om jag varken har karies, plack, tandsten, dålig andedräkt eller vad det nu skulle kunna vara... min mun är okej... visst jag har kontgjorda tänder men de sitter fast och de funkar... och faktiskt så ser de riktigt bra ut (hupp vad svårt det var att skriva) även om jag fattas en och annan tand långt in i min mun... vilket jag naturligtvis på ren automatik focuserar på när jag skrattar... för om jag ser en spegel då så ser jag inte mina tänder utan bara en glupp som syns när jag skrattar... tack och lov så tänker jag inte på det hela tiden... vilket ju är tur eftersom jag ju är en så jävla glad kille som går omkring och skrattar mest hela tiden...

... det är smällar jag får ta i mitt tillfrisknandet... att jag mår så jävla bra.


På väg till tandläkaren skrattar jag inte... det känns med som att vara med i en skräckfilm.

Jag vet att det inte är farligt att gå till tandläkaren... men känslan av att gå dit är inget som jag uppskattar... jag blir alltid lite nervös och tycker att det känns en smula otäckt... det spelar liksom ingen roll att jag gång på gång lär mig att det inte är ett endaste dugg farligt... kanske lite otäckt men fan ingen att vara rädd för.

I vilket fall som helst så stack min tandläkare in huvudet när jag satt i stolen hos tandhygienisten... och han kunde ju inte låta bli att kommentera mitt nya utseende... och han var förbluffad och tyckte att det blev jävligt bra (vad annat skulle en tandläkare kunna säga?)... han sa att han inte kände igen mig... och att jag blivit tjockare i ansiktet...

... och det fattar jag ju... att jag blivit tjockare i ansiktet... jag har ju gått upp 10 kilo sen jag blev en rökfri rökare... och kunde berätta för honom (min tandläkare) att det var han som gett mig inspiration till att... sluta röka... eller som jag ju hellre säger... en rökfri rökare.

Kommentarer :

#1: mia

Tandläkare är aldrig kul...själv funderar jag på ta en i Thailand... skall ju vara bra mycket billigare....skulle behöva ett besök tror jag.

Snygga kort du trollar till i din iPhone... har ju min 16 åriga dotter som älskar att ta kort och har en systemkamera ... tror jag det heter... och hon är grym... hellst på poträtt...och sattsar på något inom det....jättekul att se era bilder ;-))

Hos oss har vi alla den konstnärliga ådran.. Emma är grym på alla målarsätt, Robert är grym med kolpenna och tatuering, Sandra med foto och jag lite av varje hehe.... Jätteroligt när man har det i sig :-)

Såg vad du gjorde med en såg..och med dina kort, så förstår jag att ådran finns i din släkt oxså :-)

Kom hem från en trevlig tjejkväll precis... ville bara säga ha det gott, sov gott :-))

Från en vän där ute i natten

Kram Mia

skriven
#2: mia

Jag måste berätta en lustig sak till... jag har ju en tvillingsyster... jag var den tuffa, hon den blyga...hela uppväxten, strula jag runt och hon höll sig lugn... först nu på äldre dagar jämnade vi ut oss. Vi har endå alltid varit de bästa vänner m.m

Det lustiga är att jag tittar på Triller och rysare gärna... hon tittar på Drama.... då har jag tänkt att hon gillar ju ej min musiksmak... hon gillar nog meslåtar hahaha va jag bedrog mig... hon skall gå på denna gruppen när de kommer med sin arbetskompis berättade hon... en favoritgrupp till henne... http://www.youtube.com/watch?v=nBg1Z3Qsm1c

Tänk va kul att livet fortfarande har sina övveraskningar ;.)) jag trode jag visste allt om min syrra ;-)



Kram Mia

skriven
#3: peter

Det är en skön känsla att gå FRÅN tandläkaren... färdigbehandlad... den kvällen är det skönt att borsta tänderna och då tänker jag alltid sköta mina tänder exemplariskt i resten av mitt liv L...



... jag gillar att pyssla med kontnärliga prylar... hellre än bäst kanske men det spelar inte så stor roll... min app i telefonen är jag förälskad i... det blir ju sååååå himla bra bilder...



... och det var skoj att höra om din syrra... hehe... livet är fyllt av överraskningar... det gäller bara att våga se dem...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :