Mina kläder krymper...

... och det tycker jag inte om.

Min garderob måste ha fått ett virus för alla mina kläder har krymt... eller så är sanningen en helt annan... att jag fortsätter att öka i vikt... lite i taget... och jag är ju inte så van vid sånt.

I hela mitt liv har jag vägt ungefär lika mycket... det spelade ingen roll vad, hur eller om jag åt... knarkade eller söp... min vikt var intakt... oavsett... sen fick jag ju för mig att göra ett litet experiment med mitt rökeri... så jag blev en rökfri rökare för... 1 år 10 månader 3 dagar 9 timmar och... 21 minuter sedan.

Då började det hända grejer... inte med själva rökningen eftersom jag ju inte rökte längre... men med min kropp... det första jag la märke till var att jag fick hår i halsen och att jag kanke trots allt visst behövde använda mig av deoderant... upptäckter som inte gjorde mig gladare... och det tog inte så lång tid innan jag började märka att det blev jobbigare att knyta skorna... resa mig ur TV-soffan... och att jag stönade oftare än någonsin vid minsta ansträngning.


Förklaringen kom när jag ställde mig på en våg och upptäckte att jag gått upp ca. 10 kilo.

Nu har jag ju en iPhone och har givetvis hämtat hem en app som ska hålla koll på om jag går upp eller ner i vikt... nu har jag ju ingen våg hemma och det är ju ett bra hjälpmedel om jag ska hålla koll på min vikt... men å andra sidan så vet jag inte om jag vågar väga mig för ofta... det skulle ju lätt kunna bli en besatthet för mig... och eftersom jag alltid varit lyckligt omedveten om min vikt och skitit fullständigt i hur mycker eller lite jag väger så lockar det inte mig att snöa in i de banorna... men fan... jag måste vara ärlig när det stör mig...

... att mina kläder krymper.

Kommentarer :

#1: mia

sonen la visst in något program som visar allt när han tar en joggingrunda.. tid, hastighet, backe upp eller ner.... en karta med hela rundan som avslöjade allt han gjorde.... villka apparater ni har ;-)) gäller att inte stanna till och pissa eller något på rundan... undra va den säger då hehe

kram mia

skriven
#2: peter

Du förstår att det en iPhone är sååååå mycket mer än "bara" en telefon... teknikens under... ska jag börja springa igen så är det ett givet val för mig... ja det är nästan så att jag funderar på att börja springa igen för att få använda det programmet...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Bekele

Fetknopp

skriven
#4: peter

Välväxt L...



(((kram)))

peter

skriven
#5: Marie Hansen

Bra där det är soom det ska vara då.

skriven
#6: peter

jo så är det väl... L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :