Nattlivet...

... i Brännebassalt ter sig allt mer störande.

Jo det är ett jävla väsen om nätterna nu i Brännebassalt... det är ju knappt att jag får sova om nätterna... inatt så vaknade jag flera gånger av att det väsnades i köket där festen var i full gång... annars så ligger dansgolvet precis ovanför mitt huvud... inte på övervåningen utan mellan under och övervåningen... jag har byggt mitt hus så att det finns ett ganska stort luftigt avstånd mellan undertaket och golvet på övervåningen... och nu på hösten så har de nyinflyttade hyresgästerna byggt om detta till ett dansgolv... för oljudet om nätterna är från mitt hus senaste gäster... som flyttar in punktligt varje höst när det börjar bli lite kallt ute...

... nämligen mössen.

Och eftersom tystnaden i vanliga fall här ute i Brännebassalt är i det närmaste total så låter några möss som flodhästar när de "klampar" omkring ovanför mitt huvud när jag ska sova... det är minst sagt något irriterande... tip tip tip tip tip tip tip tip tip tip tip tip tip tip tip tip tip tip... krafts... tip tip tip tip... krafs krafs krafs krafs krafs... tip tip tip tip tip tip... krafs krafs krafs krafs karfs krafs krafs krafs krafs krafs krafs... tip tip... grrrrrrrrrrrrrrrrr.


Hösten är förvisso en väldigt vacker årstid... men på nätterna är det nog lite lungnare i stan.

Kommentarer :

#1: mia

Urkkk låter mindre kul ... vi hadde samma problem i sommarstugan.. köpte en "ultraljudsapparat" som har funkat ganska bra! Finns ju massa olika märken nu för tiden, men här får du ett exempel så du ser hur de funkar ;-)) Kanske värt att testa... annars finns det bra öronproppar på Apoteket ;-))



http://www.skadedjursfri.se/product.asp?prod=363



Kram Mia

skriven
#2: Elvira

..kanske en liten söt Kissekatt vore nåt?

De är varma, gosiga, sällskapliga och underhållande på många vis...

Å så eliminerar de störiga snyltgäster, fast det är en ganska slemmig egenskap de har..iallafall om man råkar se resterna..



kramkram

skriven
#3: peter

Jag har haft katt när jag bodde här med tillsammans med min familj... men eftersom jag lever ensam här i mitt hus så vill jag inte ha det ansvaret som en katt innebär utan väljer friheten att kunna åka vart jag vill när jag vill och hur jag vill...



... och jag har redan en liten ultraljudspryl som jag placerat vid min TV-soffa för att slippa möss i den... problemet för mig är att jag har ett väldigt STORT hus...



... men idag så kan jag berätta att jag med hjälp av en vanlig musfälla lyckats eliminera två möss redan L... de gamla klassiska fällorna ska inte föringas... och jag har den i en lite modernare tappning så att det inte blir så "splashigt"... utan ganska rumsrent...



(((kram)))

peter

skriven
#4: mia

hehe OK, då lär du fånga lite fler innan vintern är över och de drar sig tillbaka ;-)) finns ju lite större burar oxså som tar dem levande... och man kan släppa ut dem på andra sidan stan.... man slipper det otrevliga "splashiga" hehe skogsmusarna är ju så söta... ;-))

skriven
#5: peter

Nja... efter en natt med tip tip tip krafs krafs krafs tip tip så är INTE möss så söta längre...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :