Oljethaimassage...

... fick jag uppleva igår.

Och det var verkligen skönt att bli masserad i en hel timme... en helkroppsmassage... och det var första gången för mig... mina kompisar lät sig bli masserade nere i Indien och berättade för mig om hur skönt det var för kroppen... så det var med vissa förväntningar som jag stegade in i massage... öhhh vad heter det?

Massagestudio?
Massageaffär?
Massage?

Fan... jag får inte fram vad det heter... men ni fattar ändå... och efter att ha hamnat i en skön stol och serverad the med fötterna i ett fotbad så började jag min nya erfarenhet... visst är det väl underbart att få göra nya erfarenheter... prova saker som man aldrig provat förut.

Och jag gillade att bli masserad... det gjorde lite ont här och där men mest så var det faktiskt bara... skönt.

Så tack till er som gav mig denna massage... utan er hade jag inte fått göra denna erfarenhet... och jag kan mycket väl tänka mig att beställa en ny tid även om det kostar en del... för även om jag inte har fått massage förut så förstod jag att hon som masserade mig kunde sina grejer... med fötter, händer och armar knådade hon min stela kropp mjuk och följsam... och när jag lämnade lokalen med ett leende på mina läppar så doftade jag gott av oljan och njöt av livet på livets villkor.


Massage var nog en ganska meditativ upplevelse för mig... för en timme var väldigt kort.

Kommentarer :

#1: mia

Ååååå det lät gott!! hoppas känslan stannar kvar länge :-))



Sport-tipps idag hehe TV10 30/10 kl 20.00 direktsänder de Mikaela Lauréns titelmatch mot norska Cecilia Braekhus.



Måste försöka få in den kanalen till ikväll... blir till att stöka runt bland inställningsknapparna, och det är inte min grej.... för jag tror att jag skall kuna få in den kanalen...

Må gott

kram Mia

skriven
#2: peter

Inget dåligt tips... tackar (och jag har den kanalen) hoppas att de hinner klart innan Zlatan börjar sin match L...



(((kram)))

peter

skriven
#3: mia

Sandra har fått in kanalen, men det kostade mig 100 spänn!!! hehe...(råkade säga till henne att du får 100 spänn om du får in kanalen...) men det var värt det... KVÄLLEN ÄR RÄDDAD!! och Zlatan... han får klara sig utan mig ikväll hehe...

kram Mia



skriven
#4: peter

Det kan vara värt en hundring fast det inte riktigt går som man vill L...



(((kram)))

peter

skriven
#5: Bekele

Ni blev blåsta på en hundring om ni inte höll på norskan.... :) Katastrofal matchning!!

skriven
#6: peter

Tyvärr så såg jag inte matchen... det kom käk med pinnar emellan... hann precis hem till Zlatans mål...



(((kram)))

peter

skriven
#7: mia

Måste erkänna att Norskan va grym.... men hon har många fler år på nacken... och var en gammal Thaiboxare... urkkk, snabb som en vessla.. ;-))

Svenskan får allt träna många år om hon skall komma upp i Norskans kaliber hehe

kram mia

skriven
#8: Bekele

Det är för sent för vår svenska vän... 34 år, hon lär inte bli mycket snabbare än vad hon är nu. Hur mycket hon än tränar. Åldern tar ut sin rätt....

skriven
#9: Sandra

Hehe OK... där har du säkert en poäng...

Läste att det var en annan svenska som skulle möta henne 20 nov. hon lär ju inte sova gott nu efter att ha sett denna match ;-))

skriven
#10: Frida

Hej Peter!

Det är Linas lillasyster som skriver :)

Va härligt att du gillade massagen!



Idag lyser Sola' i Karlsta' med sin frånvaro och jag tänker tillbaka på de härliga sommarförmiddagarna på stranden :)



Du är riktigt bra på att skriva och har många tänkvärda saker att föra fram! Jag går in här och kollar läget ibland för att se vad du tar för dig :)



Lycka till med träningen nu!

Kramar :D

skriven
#11: peter

Hej Frida!



Så skoj att du tittar in här... och massagen var sååååå jävla nice L... hoppas att vi träffas på stranden nästa år... samma ställe samma tid L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :