På resande fot...

... är en del av min vardag.

Jag hann knappt komma hem från Varberg innan min resväska skulle packas igen... eller rättare sagt... lite byte av några av klädesplaggen... några få... det mesta hade jag ju inte ens packat upp... så de kläderna fick ligga kvar när jag slängde in väskan i bilen för att dra till Örebro... vi ska ju vara med på en knarkmässa i några dagar.

Jag kollade igenom programmet lite snabbt innan... och jag kan väl inte påstå att det var någonting som fick det att pirra i kroppen på mig... jag blir fan mörkrädd när jag ser vad ett program på en Narkotikamässa innehåller... vad är människorna... det mänskliga... eller handlar missbruk nästan enbart om biologi och statistik nuförtiden?

Ibland så kan jag bli rädd för att "evedensbaserat" blir ett begrepp som kommer att ta bort det sunda förnuftet... för jag saknar faktiskt det mänskliga i programmet som presenteras för mässan... missförstå mig rätt... men det jag saknar är de "vanliga" människornas röst... det är mycket professorer och experter... statistik och forskning... och visst... det är väl bra... men fan... jag har ingen utbildning... men en jävla massa kunskap om hur man blir drogfri... och hur många av experterna som föreläser på de olika seminariumenen har det på denna knarkmässan?


Vad kom först... Ankan eller ägget... problemet eller lösningen?

Kommentarer :

#1: mia

Tufft schema har du... men du gillar ju ditt jobb, så det är värt det misstänker jag :-))

Vi får hoppas de tänker till om bredden på inf. på mässor m.m Du får väl ta dej ett snack annars med dem.... så kanske du är med som en av talarna nästa år :-))

Bara statestik och staplar med inf. kan va svårt att komma ihåg ibland...



http://www.youtube.com/watch?v=fJuNgBkloFE&feature=player_embedded



och din fråga.... måste va ägget hehe

Kram Mia

skriven
#2: mia

läste snabbt... Ankan/hönan eller ägget...där svarar jag ju ägget...men problemet eller lösningen blir lite knivigare....måste ju finnas ett problem om man skall kunna få en lösning hahaha

skriven
#3: Birgitta

" när man arbetar med lösningen av ett problem så är det alltid lättare om man vet svaret "...



Vart du något klokare....????



Kram

skriven
#4: peter

"Det finns inga problem... bara förtäckta lösningar" L... vad säger ni om den förklaringen?



(((kram)))

peter

skriven
#5: Birgitta

Antydd eller dold lösning ?? eller är det problemet

som är "det förtäckta " ????



Filosofiskt tänkande....vet roligare saker vi kan prata om.....



Kram

skriven
#6: peter

Håller med... det finns jätteroliga saker att prata om L... eller uppleva...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :