Att rösta...

... tycker jag är viktigt.

Vad jag röstar på är av underordnad betydelse... det tycker inte jag är så viktigt... jag är väl inte så himla imponerad av våra politiker även om det naturligtvis finns en och annan som är riktigt duktig... men helt ärligt så tror jag faktiskt inte att det spelar någon större roll vilket block det röstas på... skillnaderna är marginella om ni frågar mig... nu röstar vi ju inte längre på de olika partierna utan på två olika block (förutom några galenpannor som kommer att rösta på Sverigedemokraterna som ju vill utnyttja det systemet genom att försöka bli vågmästare)... och ni ska se att nästa val så kommer vi ännu närmare en Amerikansk modell där vi kommer att få välja mellan två personer...


... sen är det ju inte så långt borta till en favorit i repris... och det kallar jag inte för utveckling.

Vi ska värna om vår demokrati... och det är viktigt att rösta oavsett vad jag tycker om systemet... för jag vill bo kvar i ett land där min röst också får göra sig hörd... att det inte alltid blir som jag vill är smällar som jag får ta... för allternativet vill jag inte ens fantisera om... huahua.


Var fan har Zlatanpartiet lagt sina röstsedlar... jag hittar dem ju inte någonstans... hjälp!!!

Kommentarer :

#1: mia

Ja du... va skall man säga om valet... huaaaa för vissa som kom med in .... Kram Mia

skriven
#2: mia

Min bror berättade idag, att han hörde att en gammal vän som gick på Heorin i 20 år, men varit fri i 12 år... ramlade dit nu igen .... ojojoj.... vilka krafter drogerna har... han var väldigt aktiv i en annan stödförening med vänner runt omkring sig, och endå gick det illa... inte klokt ju!

Kram och sköt om dig Mia

skriven
#3: peter

Ja den gamla vännen glömde tydligen bort valet som han hade gett sig själv... och ta mig fan... det är de personliga valen som gör mest skillnad i våra liv...



... riksdagsvalen är ingenting som jag ägnar så stor uppmärksamhet... nu är det röstat och nu är det som det är... folket har sagt sitt... punkt slut...



... däremot tänker jag välja att vara drogfri idag också... oavsett vad som händer... det är mitt viktigaste val...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :