Demokratiska...

... valförberedelser ska jag ägna mig åt idag.

jepp... nu ska jag förbereda mig... "funderafunderafundera"... och nu så var det gjort... denna valrörelse har passerat mig i det närmaste helt oberörd... jag har sett några skyltar med politiska budskap lite här och där... fått skifta kanal på TV:n när det har varit någon politiskt debatt... ja kort sagt, jag är helt ointresserad av vad de snackar om... det innebär inte att jag inte bryr mig... nä nä... tvärtom skulle jag vilja påstå... det betyder bara att jag är helt ointresserad av vad politikerna pratar om innan ett val... ja egentligen så är jag ganska ointresserad av vad politikerna säger överhuvudtaget... de snackar väldigt mycket politikerna... mycket prat... bla, bla, bla, bla, bla...

... och jag orkar inte lyssna på dem.

Men jag ska gå och rösta i morgon... det är självklart... för även om jag tycker att politikerna mest snackar en massa skit så gillar jag demokrati... att vi faktiskt har den möjligheten... för att kunna rösta är ingenting som man kan ta för givet... och även om jag inte har någonting emot kungen så vill jag fan inte att han ska bestämma... eller någon annan av alla de som kunde få för sig att bestämma över oss stackars undersåtar innan vi fick rösträtt i vårt land.


I en demokrati är allt möjligt... vi får ju faktiskt en möjlighet att rösta på vem vi vill... eller?

För min del så gör jag väl som jag alltid har gjort... följer mitt hjärta... skiter fullständigt i vad de pratar om (politikerna) utan bildar mig en egen uppfattning utifrån mina erfarenheter... Fredrik eller Mona är helt oviktiga för mig... jag gillar praktiskt politik där jag får vara med och påverka... direkt... och det har inte ett skit med detta valet att göra... röstar gör jag för att jag tycker om att vi får rösta överhuvudtaget... så jag lägger min röst på... demokratin.

Kommentarer :

#1: mia

Huaaa.... villken bild det var idag... men visst är det så, att det är härligt med Demokrati :-) Att alla får tänka, tycka och rösta som de vill...sen att en annan bara skakar på huvudet åt vissa extrema och fanatiska sidor... är en annan sak, och det har man ju oxså rätt att tycka och kämpa mot ;-))

Kram och glöm inte att rösta rätt ;-)) Mia

skriven
#2: peter

Jag kommer absolut att rösta imorgon... och jag kommer också att rösta rätt eftersom jag kommer att följa mina egna tankar och funderingar... så jag kan lägga MIN röst...



(((kram)))

peter

skriven
#3: mia

Hoppas du har det bra ikväll :-) själv har jag bara slappat... men jag har strax min jobbnatt igen framför mig, så jag känner att jag var värd lite sofftid hehe

Massa roliga klipp, musik och gud vet vad jag hunnit med datorn i soffan..... här får du lite rolig att skratta åt... hahaha (jag har lite sjuk humor ) jag älskar Kvarteret Skatan http://www.youtube.com/watch?v=qmmvGc28exg&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=1RcNpioOJ_Q&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=AC5WLIVxFgk&p=0EFDAC1F3A19B581&playnext=1&index=79



Må gott och så får vi hoppas det går bra imorgon på valet



Kram Mia

skriven
#4: peter

Kvarteret Skatan är himla skoj tycker jag också L... och det är skoj att kolla roliga klipp... tiden bara springer iväg L...



... nu ska strax kasta mig i bilen och resa iväg till stockholm i några dagar...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :