Ännu en dag...

... i paradiset.
.
Kan inte riktigt bestämma mig för vilka kläder jag ska ta på mig... arbetsbyxorna eller de "vanliga" jeansen... det är ju inte utan att jag får lust att påta lite i trädgården när jag sitter här hemma på min trappa och låter morgonsolen väcka mig... just nu hänger jag i min morgonrock och hade tänkt mig att duka fram en frukost efter att jag skrivit här... det är "bara" 14 grader i skuggan ute så den kommer jag att äta inomhus... för även om det redan är behagligt varmt i solen så behöver jag inte överdriva men att käka min frukost utomhus... det räcker gott med en kopp kaffe på trappan.
.
Det är någonting speciellt med att dricka kaffe på trappan och lyssna på fågelsång.
.
Jag släpade faktiskt fram lite utomhuskrukor och grejer igår... och det finns en liten möjlighet för att jag kommer att handla mig lite blomsterjord och några flippade blommor att plantera i dem... den som lever får se... för det är inte utan att jag tycker att det skulle se trevligt ut... och passa in fint här hemma i mitt alldeles egna paradis.

Kommentarer :

#1: Anonym

Paradis verkar vara rätta ordet. Ser ju ut som du kliver rätt ut i skogen från din ytterdörr. vacker bild. Plantera du lite blommor tycker jag. Färgglada blommor. Ha det bra. Kram Gabriella

skriven
#2: peter

Jo, jag bor ju mitt ute i skogen... och vi får se om jag hittar något att plantera...



kram

peter

skriven
#3: Birgitta

...där jag är, är paradiset på jorden ( Voltaire ).

Hhm...just nu sitter jag och tittar in i en grå betongvägg....men någon måste ju jobba även en dag som denne.



Njut av ditt paradis och din ledighet...just nu verkar det som om det är " där du är "...kanske kommer förbi någon dag och grillar korv...



Kram

skriven
#4: peter

Voltaire var ingen dumskalle ;-)...



... och du är naturligtvis mer än välkommen hit och grilla hur många korvar du vill... alla dagar...



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :