Film...

... vill jag lära mig att skapa.
.
Och nu så har jag hittat ett program på min mac som hjälper mig... iMovie är väldigt spännande och jag har så smått blivit lite lätt manisk i mina försök att skapa film av en blandning av både rörliga och orörliga bilder från Trysil... och när jag lyckades få in ett ljudspår så visste glädjen inga gränser... jag hoppas att jag inom kort ska kunna visa er en kortfilm här på min blogg... men det är lite att tänka på innan det kan bli verklighet... min skidfilm går tyvärr inte eftersom jag av princip försöker att undvika att lägga ut bilder på mina vänner... just nu så håller jag på att ladda upp den till YouTube... men som en privat film och mest som ett sätt för mig att se om jag fixar att få över en egen film från min dator.
.
Det är himla skoj att vara kreativ... på alla möjliga och omöjliga sätt och vis.
.
Det spelar inte så stor roll om mina försök att skapa film blir bra... visst hade det varit skoj men det är inte huvudsyftet för mig... nej jag gillar helt enkelt skaparprocessen... för det är ju som sagt ofta resan som är målet.
.
Ähhh... fan... vill ni kolla hur det går för mig i mitt filmskapande så klicka på länken här nedanför.
.
http://www.youtube.com/watch?v=gkzh0qdroCc
.
eller varför inte denna versionen... kommentera gärna och ge mig era synpunkter.
.
http://www.youtube.com/watch?v=BmmOfGd3DZ0


Kommentarer :

#1: Mia

första va bra, och go musik :-) men den andra fick jag stänga av med en gång... högt ljud har jag i hörlurarna hehe inte min musiksmak ;-))

kram Mia

skriven
#2: peter

Musiken gör en hel del av upplevelsen ;-)...



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :