Prinsar...

... och prinsessor.
.
Slog på TV:n nyss... det pratades om något bröllop... en prins skulle gifta sig i England och "experterna" diskuterade runt det temat... jag personligen blir nog mest intresserad av "experterna"... de verkade veta mer om både prinsen och den blivande prinsessan (för om man gifter sig med en prins måste man väl bli en prinsessa... eller?) än vad de själva troligtvis vet... för de var verkligen minst sagt kunniga på dessa personers personligheter... och det drogs upp jämförelser med en annan prinsessa... samma prinsessa som hade varit prinsens mamma.
.
Man berättade också för mig att det var helt annorlunda nu... prinsessan hade minsann skolats in för sin uppgift... och jag kan inte låta bli att undra lite över vad den uppgiften kan bestå i... kanske att visa omgivningen hur lycklig man blir om man får prinsen och halva kungariket... för vad skulle alla dessa "experter" göra om inte sagan är sann... om prinsar och prinsessor visar sig vara helt vanliga människor... som du och jag... för inte fan vill väl "experterna" sitta i TV-studion och berätta om sig själva istället... eller har jag fel nu... är det bara mina egna fördomar som spelar mig ett spratt?
.
I mitt eget lilla konungarike brännebassalt har både jag och fåglarna ett eget slott.

Kommentarer :

#1: JANE

SÅ FINT NI BOR,

skriven
#2: peter

Ja nästan kungligt ;-)...



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :