13 år...

... 3 månader och 2 dagar.
.
Idag är en dag då jag vet exakt hur länge jag varit drogfri... anledningen till det är att jag kommer att registrera mig och skriva in min drogfria tid när jag kommer till Malmö om några timmar... och när jag nyss använde mig av kalkylatorn på Anonyma Narkomaners Svenska hemsida så slog det mig att 13 år 3 månader och 2 dagar är himla lång tid... allra helst om jag tänker på att det handlar om den tid som gått sedan jag som en narkoman senast petade i mig någon drog... och att jag idag (bara för idag) inte ens är sugen på att droga mig är inget annat än ett mirakel.
.
Allt i mitt liv har blivit bättre sedan jag blev drogfri... precis allt... jag hade inte i min vildaste fantasi (och fantasi har jag aldrig saknat ska ni veta) kunnat drömma om att ett liv utan droger kunde vara så fantastiskt och innehållsrikt... idag så har jag en känsla av att jag skulle kunna göra precis vad jag vill med mitt liv... att det inte finns några andra hinder än mina egna tankar som kan stoppa mig... jag har lärt mig att vara försiktig med vad jag önskar mig... för en sak är säker... och det att allt är möjligt... precis allt.
.
Och numera är jag mirakulöst nog även rökfri sedan 2 år 8 månader och 12 dagar.

Kommentarer :

#1: Chrissie

Sträck på dig mannen!

Fan, vad du är bäst!!!

Respekt, det har jag för personer som du!!

Kramen

skriven
#2: peter

Tack... vad glad jag blev över dina fina ord.



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :