Arkitektur...

... är riktigt kul.
.
Var ju ni Lousiania i går för att kolla in en utställning om arkitektur... och jag blev imponerad... en resa genom tid och rymd... dröm och verklighet... och hur mycket skaparglädje som helst... tiden flög fram och jag njöt i fulla drag av mer eller mindre fantastiska skapelser i alla dess former.
.
Idéer fattades minsann inte bland alla dessa fantastiska skapande människor.
.
En sak som jag gillade var att det var mycket politik och åsikter i många av konstverken... för tillsammans med skaparglädjen och drömmarna som jag kunde ta del av fick även den lilla grå klumpen mellan mina öron lite att tänka på... hur, varför och vad tycker jag om både ditten och datten när det gäller hur vi lever tillsammans som människor... vad är viktigt för mig...?
.
En sak har jag ännu en gång fått bekräftat för mig... vi människor är skapande varelser.

Kommentera inlägget här :