Dejting...

... är lite spännande.
.
Jag har trillat in på en dejtingsida på nätet och det är en ganska spännande underhållning... och än så länge helt ofarlig eftersom jag ju inte träffat någon än... vilket kanske är själva grejen med en dejtingsida... att träffa någon alltså... vilket jag faktiskt inte riktigt vet om jag vill... och då kan man ju undra varför jag är där överhuvudtaget.
.
Men jag hade en profil på en dejtingsida för rätt länge sedan... vilken hade fallit i glömska innan jag för några dagar sedan blev påmind om densamma... och jag lycklades logga in ännu en gång... och av en slump så fanns det ett erbjudande om att för nästan inga pengar alls aktivera min profil... fan flög i mig och några sekunder senare hade jag en aktiv profil... och någon skrev ett brev till mig... jag svarade... och så var det igång... helt oskyldigt och inte mycket djupare än vad jag kan prata med vilken snabbköpskassörska som helst med... och jag började fundera lite på vad jag gjorde där... varför befinner jag mig på en dejtingsida?
.
Och jag hittar inget annat svar än att det är lite spännande... varken mer eller mindre.
.
Så nu letar jag förtvivlat efter kort på mig själv att sätta in i min dejtingprofil ;-).
.
Någonstans inom mig så har jag säkert också en längtan efter att träffa en människa som jag vill leva resten av mitt liv med... det är bara det att just nu så känns det inte riktigt som om jag har tid med det... eller så är jag bara lite feg och vågar inte ta chansen att bli av med mitt oerhört bekväma och trivsamma liv som självbo... jag trivs ypperligt i mitt eget liv med mig själv... eller... så är det som min lärare sa åt mig på FUN... att jag är feg... och inte vågar öka svårighetsgraden i mitt liv genom att gå in i en relation... och våga växa som människa.
.
Jaja... det får vara som det är med det... när jag springer på kärleken i mitt liv så lär det nog visa sig med buller och bång... det är jag helt övertygad om... och vem vet... det kanske börjar med en nätflört ;-).

Kommentarer :

#1: anna

Fina du! Jag gifte mig och fick två barn med en kille jag träffade via nätet och världens bästa ex, thomas träffade jag oxå via nätet. Tror att tricket är att inte mejla för länge utan stämmer det med foto och det finns nåt där så träffa fort för sen gör man en bild i huvudet som aldrig stämmer. Och du tror väl på gud ;-) och tillfälligheter finns de? Stor kram o ps. Buller och bång kanske tillhör det gamla, kanske smyger sig på som en varm scirocco i ditt ansikte och du känner inte igen det för den bara smeker din kind och känns bara hemtam och låter ingenting :-) ds/ anna

skriven
#2: cecilia

hej hihihii va kul att du oxå hittat en sån dejtingsida de förklarar bara att du oxå e en människa!! länge sen !! tror att jag ska skicka dig ett mail ja!! kram <3

skriven
#3: peter

Klart att jag bara är en helt vanlig människa Cecilia... och även om jag nu inte kastat mig huvudstupa in i en ny besatthet (vilket skulle vara hur lätt som helst för en beroende som mig på en dejtingsida) så tror jag på att Gud (eller vad vi nu väljer att kalla det för) har en plan för mig också... men om det nu inte blir med buller och bång så undrar jag lite stillsamt om jag kommer att reagera överhuvudtaget... jaja den som lever får se ;-)... kärleken kan ju dyka upp var som helst och när som helst...



kram

peter

skriven
#4: Mia

Lycka till goa Peter, hur det en går :-D

Kram Mia

skriven
#5: peter

Tack... jag är en vinnare oavsett ;-)...



kram

peter

skriven
#6: åsa gustafsson

hej. ja visst känns det lite konstigt, men efter mycket övertalning gick jag också med på en sån förra året o fick en lyckoträff. Gången innan då jag prövat o väl pratade med någon tyckte jag det var det mest pinsamma jag varit med om,väldigt onaturligt, men denna gången var det riktigt kul..man mognar nog o blir modigare med tiden för nu är jag så evigt tacksam att jag gjorde det igen för denna killen hade jag aldrig träffat annars o vi har växt otroligt o har det mycket gott,tackar MP för de`puss på dig, ha så kul o om inte prinsessan finns där nu så kan det ju iaf leda till många trevliga samtal o bekantskaper. :) krammmm åsa

skriven
#7: peter

Jag har också förstått att man kan ha tur på dessa sidorna... sen är väl jag ganska nöjd med att leva som självbo och kanske mer är ute efter att kanske få kontakt med trevliga människor utan att ha några större förväntningar på att jag ska hitta några prinsessor där... det räcker gott med en och annan groda för mig ;-)...



... skoj att läsa att det funkade för dig.



kram

peter

skriven
#8: Lena K Eliasson

En gång så skrev jag till dig på you tube och bad dig att gifta dig med mig men det var från min seriösa epostadress och jag hittade aldrig lösenordet så jag kan inte se om du tackat ja.

skriven
#9: peter

Va!!!

Har jag fått ett frieri via you tube?... woow... hur har jag kunnat missa det?



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :