Engelska...

... är språket på ett Europakonvent.
.
Jag läste en pamplett igår... på engelska... och jag tycker att det kan vara lite krångligt (läs stakigt) nar jag ska ställa om huvudet från svenska till engelska abrupt... det är lättare när jag varit utomlands några dagar och pratat engelska hela tiden... då börjar jag tänka på engelska och får lite mer flyt när jag läser eller pratar.
.
Jag tror allt att jag är en kille som inte håller några andra yogapass än strandyoga.
.
Jag fick också en förfrågan om att hålla ett yogapass under konventet... jag lovade att sova på saken innan jag svarade... och vid närmare eftertanke så tror jag att jag kommer att tacka nej... inte bara för att jag inte har några yogagrejer med mig... utan snarare för att jag nog fan är mer av en strandyogakille... och det vore lite synd att ta bort strandyogakänslan som jag fortfarande bär inom mig med ett yogapass på ett hårt golv... det passet får vänta tills jag är tillbaka på jobbet... och då ska jag vara eleven igen.
.
Ibland är det skönt att kunna säga nej.

Kommentera inlägget här :