Ett fortsatt nässköljande

... hör till min vardag.
.
Det kan låta lite äckligt att skölja näsan men jag vill på fullt allvar påstå att det är lite äckligt att inte låta skölja sin näsa... detta efter att ha sköljt min egen näsa i minst ett halvår nu... aldrig tidigare har väl min näsa varit så ren som nu... och mina obligatoriska bihåleproblem har minskat markant... jag vill nästan påstå att de har snudd på har försvunnit helt och hållet... med andra ord... nässköljning är en hit.
.
Jag kan varmt rekomendera er att börja skölja er egen näsa... det är bara skönt.
.
De första dagarna innan jag fick in själva snitsen med att skölja så hade jag lite besvär med att få vatten i halsen... men jag tror inte att det tog mer än två dagar innan jag lärt mig hur jag skulle göra... det fanns en bruksanvisning som jag till slut kapitulerade inför och läste igenom... sen dess har det gått lätt som en plätt och är idag en lika självklar morgonritual för mig som att borsta tänderna.
.
I mitt tidigare liv så drog jag upp all möjlig skit i näsan... idag så gör jag tvärtom... på många sätt.

Kommentera inlägget här :