Gamla lekplatser...

... besökte jag idag.
.
Passade på att ta en sväng till mina gamla lekplatser när jag var på besök i Göteborg... körde förbi skolan där jag gick när jag bodde i Göteborg... och passerade familjens gamla hus innan jag avslutade med att ta en sväng med bilen ner till småbåtshamnen i Långedrag... mindes hur vi unga och hyfsat ofördärvade skrålade Pugh Rogerfelds "jag är en liten gosse i från staden" för full hals när vi sneddade över gräsmattorna på väg ner till hamnen.
.
Det var regnigt, grått och trist på en av min barndoms lekplatser idag.
.
Efter att ha ägnat en liten stund åt nostalgin återvände jag till verkligheten här och nu... körde direkt till Johanneskyrkan där jag träffade ett helt gäng av mina nya vänner... gick på ett NA-möte... käkade lite och trivdes med livet i största allmänhet... gamla lekplatser har sin charm... men det är väldigt skönt att även ha lite nya lekplatser som är öppna för mig idag.

Kommentarer :

#1: Bösa

Kram :-) minnen

skriven
#2: peter

Ja jävlar... jag kommer ihåg min första natt när jag "flyttade" hemifrån och fick bo i din båt ;-)...



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :