Packar...

... för att åka till Stockholm i helgen.
.
Det är dax att åka till Stockholm för att göra service på ett RSK-möte ännu en gång... jag har ju fått det stora förtroendet att föra vårt distrikts talan på regional nivå som RKM för NISNA... jag är med andra ord på väg upp till förkortningarnas förlovade land... den enda gång jag stött på fler förkortningar var när jag för flera hundra år sedan låg i lumpen på KA 5 uppe i Härnösand... när jag var ung så var det obligatoriskt att bli militär för att vi skulle kunna försvara oss eftersom vi trodde att den stora hemska ryssen kunde anfalla oss vilken dag som helst... nu för tiden är det ju terrorister som är det stora hotet och då behövs det tydligen ingen allmän värnplikt... och det kanske är lika bra det... lumpen var för övrigt ett ställe där vi på ett mycket effektivt sätt lyckades förvandla män till pojkar.
.
Förhoppningsvis ska jag hinna plugga lite i bilen... det behövs vill jag lova.
.
I min packning ligger lite läxböcker eftersom det börjar dra ihop sig i min skolgång... en termin kvar sen är jag färdigutbildad addiktolog... förutsatt att jag hinner med mina läxor och klarar min examinering... vilket jag både tror och hoppas att jag gör... trots att jag som vanligt släpar efter en liten aning med mina läxor... men fan... Rom byggdes inte på en dag.

Kommentarer :

#1: Birgitta

Ord på vägen som du kan dela med dig.....



En äkta vän står aldrig i vägen för dig,

om du inte råkar vara på väg neråt.



Kram

skriven
#2: peter

Underbara ord som jag genast skickar vidare...



kram min fina vän

peter

skriven

Kommentera inlägget här :