Service...

... är ett ypperligt sätt att känna delaktighet.
.
Att sitta på ett RSK-möte timme efter timme en helg uppe i Stockholm kanske inte låter så himla skoj... allra helst inte en strålande sommardag som igår... men... det är så himla givande... här gör jag en aktiv handling som ger mig ett omedelbart resultat... jag känner mig delaktig i någonting betydligt större än mig själv... och det mina vänner är en belöning som heter duga... och får mig att må som en prins.
.
Stolen i mitten är för att påminna oss om vårt huvudsyfte att föra budskapet vidare.
.
Vill ni ta klivet in i vår gemenskap fullt ut så rekomenderar jag er att göra service... det finns hur mycket som helst att göra för den som vill hjälpa till att få vår gemenskap att fungera så att vi kan focusera oss på vårt huvudsyfte... att föra budskapet vidare till den beroende som fortfarande lider... och vi har ju ett fett budskap... nämligen att vilken beroende som helst kan bli av med sin önskan att använda droger... och finna ett nytt sätt att leva.

Kommentarer :

#1: Birgitta

En människas sanna rikedom är det goda hon gör mot sina medmänniskor......( Moliere )



Kram

skriven
#2: peter

Mycket kloka ord och väldigt sanna...



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :