Skapande...

... verksamhet.
.
Efter en dag i Ljungby där jag hjälpt till att snickra lite på vårt VågaVahus känner jag hur rikligt belönad jag blir när jag sysslar med någon form av skapande verksamhet... det kan vara lite motigt innan man får alla bitar på plats... men när väl pusslet börjar ta form så känns det så himla skönt... allra helst om det handlar om någon form av fysiskt skapande som går att ta på... det blir så himla påtagligt då.
.
Att bygga upp självkänslan är också en skapande verksamhet... och det går faktiskt att kombinera husbyggande med att bygga självkänsla... att våga göra det man är bra på och inte vara rädd för att be om hjälp när man inte riktigt vet hur man ska klara av någonting som verkar lite klurigt... det är när vi blir medvetna om att det är okej att göra sitt bästa och våga inse sina egna begränsningar som vi närmar oss våra sanna jag... och upptäcker att vi duger precis som de vi är... det är i alla fall vad jag tror.
.
Allt är perfekt... har alltid varit perfekt... och kommer alltid att vara perfekt.

Kommentera inlägget här :