Skruva gips och bygga hus...

... har jag ägnat min dag åt.
.
Det var några år sedan sist... men takterna sitter i... jag är i grunden snickare och kan fortfarande skära till och sätta upp en och annan gipsplatta... inga problem... och med mina lurar i öronen så lullar jag omkring i vårt Vågavahus och bygger väggar till några rum där vi hoppas att en och annan missbrukare ska starta sitt nya drogfria liv... det är i alla fall planen... och det är därför som jag valt att jobba som snickare igen... något som jag ju hade lovat mig själv var ett avslutat kapitel i mitt liv.
.
Jag byggde en gång om ett hus (det är det röda huset i bakgrunden på bilden).
.
Jag byggde ju om mitt hus när jag var aktiv i mitt missbruk... taket läckte och jag fick en idé om att det var lika bra att bygga en våning till när jag ändå skulle laga det läckande taket på mitt hus... sagt och gjort... jag skred till verket upp till tänderna beväpnad med öl och amfetamin... efter en helt sinnesjuk resa där jag bl.a. lyckades med att bygga bort min familj tröttnade jag av förklarliga skäl på att arbeta i byggsvängen... la mina verktyg på hyllan i några år innan jag till slut fick hjälp att färdigställa huset för några år sedan... och nu är det faktiskt en helt vanlig bostad... nästan i alla fall.

Kommentarer :

#1: Lena K Eliasson

Men Peter.:) Ditt hus ser nästan ut som mitt! Samma röda färg, vita kunutar och brutna tak. Jag ska sälja mitt hus nu för jag är verkligen inte nån vidare fastighetsskötare. Jag är mer en slottsbyggare av grovsopor. Men det var då det. Nu bor jag i lägenhet sen ett par mån, med fjärrvärme och ringer till en snäll vaktmästare som heter Birgit när något går sönder. Längtar tills huset blir sålt och mäklaren kommer till veckan!

skriven
#2: peter

Jag tänker nog allt bo kvar här ute i skogen så länge jag någonsin kan... lägenheter brukar ha alldeles för många grannar allt för nära tycker jag... jag vill fortsätta att prata högt med min hittepåtyska... och hade någon hört mig då så är jag rädd för att jag hade fått bära en skjorta med väääääldigt långa armar... men visst låter det bekvämt med vaktmästare.



kram

peter

skriven
#3: Lena K Eliasson

Mitt hus står också i skogen och jag hade nog bott kvar om jag inte hade blivit ensam. Kan ju inte skaffa en ny man bara för att ha nån som sköter grovarbetet åt mig.:) En vaktmästar Birgit skulle alla ha. Hon är jättesnäll och sa till mig en extra gång att jag inte skulle ge mig på några renoveringsarbeten på egen hand. Nästan längtar tills det blir fullt i vattenlåsen så att jag får provringa numret hon gav mig. Kram!

skriven
#4: peter

Jag har faktiskt (tro det eller ej) jobbat som vaktmästare och fastighetsskötare och allt annat som man kan vara när man har hand om ett hyreshus... och jag VET varför Birgit inte vill att hyresgästerna ska börja renovera själva ;-)...



... kanske ska jag tänka på att konventera eller bli åtminstone bisexuell så att jag kan börja leta efter en man som tar hand om grovarbetet... kan man göra så?



kram

peter

skriven
#5: Birgitta

....fördelen med att vara bisexuell är att du kan ragga i båda leden d.v.s har 100 % chans att lyckas....



Fniss...

skriven
#6: peter

Ja det är väl ändå fan att man är född heterosexuell... undrar om man kan träna sig bisexuell?



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :