Tid...

... tar tid.
.
Att bygga hus får mig att inse att det mesta får ta den tid det tar... tid tar helt enkelt tid... det är lätt att bli en liten smula tidsoptimist när man bygger hus... när det i själva verket allt som oftast tar ungefär dubbelt så lång tid som man planerat att få ordning på grejorna... visserligen så kanske jag inte riktigt jobbar lika många timmar på en dag som jag gjorde när jag jobbade "på riktigt"... "på riktigt" är fel ord eftersom det ju är ganska svårt att bygga hus "på låtsas"... men vad jag menar är att på mitt gamla jobb hann vi inte spela mulle på rasterna eftersom det var lite viktigare att hålla arbetstiderna på den tiden.
.
Det tar kanske lite tid men det går ändå framåt när vi bygger hus på VågaVa.
.
Rom byggdes inte på en dag är ett uttryck som jag har hört lite då och då... och det är samma sak med vårt hus på VågaVa... och det får ta den tid det tar fast vi väl som vanligt helst skulle vilja vara klara... i går.

Kommentera inlägget här :