Vilken fantastisk helg...

... vi har haft i Halmstad.
.
Tall Ships Races har ju gästat stan... och det har varit fullt drag i flera dagar... en båtfestival där jag nog fan inte sett en enda sur person utan istället en väldig massa glada och lyckliga människor... paraden in till stan i lördags var bland det vackraste jag sett... lyckliga matroser från världens alla hörn marcherade in till vårt för dagen helt fullpackade torg... det var en parad av ren glädje som smittade mig på ett skönt uppfriskande sätt.
.
Och igår efter den magnifika avslutningen så var det med ett stort lyckligt leende som jag begav mig av hemåt i sommarnatten... kanske med en liten gnutta vemod eftersom det ju är slut på båtfestivalen nu... en känsla som jag ska känna ordentligt på när jag idag tänker sitta på land och se båtarna segla bort i horisonten.
.
Det är något visst med stora segelbåtar med alla sina master, flaggor, rep och segel.

Kommentera inlägget här :