Framme i Delhi...

... Och jag bara njuter.
.
Det tog inte många sekunder för mig att inse att jag "kommit hem" igen... Jag känner mig fullkomligt trygg här i Indien... Om jag var lite orolig för att det skulle vara kaotiskt så hade jag helt fel men ändå helt rätt... Det är ett milt vansinne och i all röran ett lugn som nästan förvånar mig... Vi satt några timmar på ett tak mitt i Delhi och kollade ner på gatan... Där höll ett TV-team på med någon form av en intervju... Och vilket skådespel att titta på... Så många som ville vara med och det här med linslus har dörren helt ny innebörd för mig.
.
Naturligtvis har massor av mindre nogräknade människor gjort det bästa för att lura av oss våra pengar redan... Några har lyckats ganska bra men vi har ändå klarat oss bra trots att vi ser då glada och lyckliga ut... Typ som tagna ur en instruktionsbok om helt ny i Delhi... Och lagom förvirrade.
.
Kort sagt... Livet vår första dag i Indien är helt jävla fantastiskt underbart... Jag ÄLSKAR detta landet.

Kommentera inlägget här :