Varanasi...

... har vi nu antligen lyckats ta oss fram till.
.
Efter 16-17 timmar pa ett Indiskt tag... och nu snackar vi riktigt Indiskt tag... inte nagot extra lyx eller sa... na vi var faktiskt de enda vasterlangingarna pa det taget... ett sovtag med oppna vagnar och galonkladda britsar... det var ett underbart aventyr och en Indier vi snackade med nyss undrade varfor vi valt den klassen pa tag... och viss det kan man kanske undra... allra helst efter en svinkall natt pa britsen... och da kan jag lova er att det var kallt pa riktigt och att det verkligen inte berodde pa nagon ac... for vi akte ett tag utan ac men fyllt av valdigt levande maninskor... och jag alskade det... det var mina snabbaste 16-17 timmar pa lange.
.
image description
Det far bli ett repriskort eftersom jag inte kan ladda upp nya bilder.
.
Nu hde jag tank mig att ga upp till restauranten pa vart tak och dricka lite ingerfarste... titta ut over Gagnes och se pa ljusen som flyter forbi... i morgon ska vi ge oss ut med en bat pa denna heliga flod for att bl.a. titta pa likbranning... det kan lata bisarrt men Indien ar speciellt pa manga satt och jag blir allt mer facinerad av detta stora land... samtidigt som jag fortfarande kanner det som om jag kommit hem... och jag blev inte sa forvanad nar det kom fram en Indier vtill mig och sa at mig att han sag pa mig att jag hade varit har forut... och jag tror inte att han menade min senaste resa till Goa nar han sa det... det ar nagonting har som gor mig lugn och far mig att kanna mig valdigt bekvam i detta land... och den kanslan passar valdigt bra att ha i Varanasi... staden som fanns innan legenderna berattades... staden dar ALLT borjade.

Kommentarer :

#1: Lena Eliasson

Halleluja!

Vilken fin berättelse!

och ja....

det känns som jag är där när jag läser!

Stor kram min vän!

skriven

Kommentera inlägget här :