Att göra service i NA...

... är verkligen häftigt.
.
Jag har ju tagit på en servicepost i vårt distrikt... och hade jag vetat hur mycket det innebar att jag skulle behöva ha koll på så hade jag kanske inte vågat tacka ja... tur att jag inte visste det... för det är så jävla häftigt att vara delaktig i vår gemenskap... att känna stödet och alltid veta att det verkligen är okej att inte fatta någonting... och att det finns hur många människor som helst runt mig som jag kan be om hjälp när jag inte vet hur jag ska bära mig åt.
.
Och jag känner stor tacksamhet inför de som gått före mig... och lagt ner ett jättejobb för att allt ska funka... ju mer jag lär mig desto mer ser jag hur viktigt det är att vi hjälps åt för att kunna fortsätta att erbjuda den beroende som fortfarande lider en plats att tillfriskna på... och att göra service betalar sig direkt... det är någonting som jag verkligen kan rekommendera de människor som vill fortsätta att tillfriskna och känna sig som en del av någonting betydligt större än de själva.
.
Vi har en gemenskap som existerar genom att vi tillsammans gör service.

Kommentarer :

#1: jonas

Keep up the good work, glädjer mig till å se dig igen underbara Peter :-D Idag snöar det i Trysil.....

skriven
#2: peter

Tjoho... i Trysil får det gärna snöa precis hur mycket som helst innan vi kommer upp och gör backarna osäkra... ser fram emot att träffa dig igen min fina vän...



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :