Delfinerna och fågelkvittret...

... som smekte mina öron i morse.
.
Vilken underbar start på dagen... när jag kliver ut genom min ytterdörr så hör jag fågelkvitter... förstår och känner att det har blivit betydligt ljusare på morgnarna... och jag blir glad... glad över att jag lägger märke till fågelsången... glad över att jag uppfattar nyanserna i årstiden... glad över att jag lyckas med konststycket att befinna mig... här & nu.
.
Innan jag klev ut utanför min dörr så chattade jag med en vän på nätet som är i Indien just nu... hon berättade för mig att hon var på väg ner till stranden i detta nu... och jag kan inte mer än förundras över teknikens under som gör det möjligt för mig att prata med en vän på andra sidan jorden... som visar mig på ett mycket tydligt sätt vilka möjligheter det finns i en modern värld... om jag verkligen vill så kan jag göra precis vad fan som helst verkar det som... som att ta flyget ner till Indien och slänga mig i ett varmt hav fullt med hoppande delfiner... och det är bara några få timmar bort.
.
Jag lever ett liv fyllt av möjligheter... jag håller mitt eget öde i mina egna händer.
.
Eftersom jag numera är en hyfsat ansvarsfull människa så har jag prioriterat bort min Indien-resa som jag hade planerat att göra i början av detta året... av ekonomiska skäl... det fanns helt enkelt inte de ekonomiska förutsättningarna för att ro det i hamn samtidigt som jag fullföljde mina åtagande på hemmaplan... ni vet betala hyra och alla andra räkningar som trillar in... men visst... stålar till en enkel biljett hade jag säkert kunnat fixa... och visst hade det varit spännande att komma ner utan en krona på fickan... men... nja... jag har nog blivit lite för bekväm för den sortens resor... eller så är det åldern.
.
Och helt ärligt så är det rätt trivsamt i Brännebassalt denna tiden på året också... med fågelkvitter och allt.

Kommentarer :

#1: Anonym

Javisst är det alldeles flippat som du skulle säga Peter!Våren är på gång och det med en rasande fart:)Snart Tylösand igen men utan delfiner....Du kommer nog till Indien igen...Det var ngt med belöningar om jag inte minns fel...tack för din blogg som jag läser varje dag,får mig att må lite bättre med avsaknad av er alla!Ha en bra dag till alla på vågava!

skriven
#2: peter

Ja visst är det häftigt med årstiderna... och Tylösand är okej även utan delfiner...



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :