Filmfestival i Göteborg...

... och en inbjudan till en förhandsvisning.
.
Jo så är det... det kom en inbjudan till mig där det stod att jag var välkommen att delta på förhandsvisningen av min kära sponsors senaste film... "Lögner att älska"... och det ville jag så klart... det lät ju bara hur skoj som helst.
.
Men jag kommer inte att åka dit... nej... jag är numera en ansvarstagande medborgare i vårt samhälle... och som en sådan kan jag inte tillbringa stora delar av natten i Göteborg till mina egna nöjen när jag ska upp tidigt dagen efter för att åka och föreläsa i Vetlanda... många mil att köra och massor av timmar i min bil och det kombinerat med minimalt med sömn... ja ni fattar... det hade inte varit ansvarsfullt mot de som anlitat mig... och jag tror inte att det hade varit så jävla schyst mot mig själv heller... faktiskt.
.
Det finns en tid för fest... och en tid för nöjen.
.
Visst flyger fan i mig och jag överväger att skita i mitt ansvar... men endast i tanken.
.
Jag tycker om mig själv när jag förmår att ta ansvar och tänka förnuftigt... det känns himla bra att släppa taget och kapitulera inför faktumet att jag inte kommer att sitta på en bio i Göteborg sent, sent ikväll... utan istället lägga mig i tid för att kunna gå upp i ottan och sätta mig i min bil för att åka till Vetlanda... och tycka att det är skoj... vara glad för det jag har möjlighet att uppleva istället för att vara besviken på det som jag "missat".
.
Jag har möjlighet att välja hur jag vill må... det är fan frihet... och... vad är en bal på slottet...

Kommentarer :

#1: Kicki Eriksson

Lycka till i Vetlanda kära vän. Ja va är väl en bal på slottet ... hihi Kärlek och ljus till dig// Kicki

skriven
#2: peter

Tack... jag gillar att föreläsa i Vetlanda så det blir nog som det ska vara... kanske är det där balen är?



kram

peter

skriven
#3: Mia

Hårda val ibland... ;-) Vetlanda låter som ett klokt val :-)

Hälsar en filmälskande Mia

skriven
#4: Blixt

För mig blir din föreläsning i Vetlanda som en bal på slottet,ta det lugnt på vägarna,kram

skriven
#5: peter

Men det är skönt när man väl valt L... och jag ska ta det lugnt på vägarna...



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :