På resande fot...

... i vårt avlånga land.
.
Denna gången bar det söderut... Skåne... närmare bestämt Malmö.
.
En natt på hotell och en dag fylld av upplevelser... först en föreläsning för en klass med blivande tullare på tullskolan i Malmö... och precis som vanligt en mycket givande stund för mig som föreläsare... och har jag inte helt fel för mig så tror jag ta mig fan att det var ett ömsesidigt givande... och tagande.
.
Det är så himla häftigt att få föreläsa inför de människor som jag i mitt tidigare liv ansåg stå på "andra sidan"... mina fiender var ju polisen... tullen... soc... arbetsförmedlingen... skolan... grannarna... chefen... flickvänner... kompisar... ja hela samhället var ta mig fan emot mig tyckte jag ju till slut... jag var ju den enda människan som var normal... alla andra höll ju bara på... med ditten och datten... ingen fattade ju någonting... ja herregud... så såg min verklighet ut... alla i hela världen var på "andra sidan".
.
Skönt att slippa det idag... och istället vara en del av samhället på samhällets villkor.
.
I dag så är jag en av alla oss samhällsmedborgare... och det känns befriande skönt.
.
Tack till vårt samhälle och alla fina människor som får mig att förstå i djupet av mitt hjärta att människan i grunden är god och kärleksfull.

Kommentera inlägget här :