Ruinerad...

... av min egen elräkning.
.
Min lön försvann direkt... snabbare än snabbt när jag hade betalt min elräkning denna gång... men jag kan ändå känna en viss lättnad eftersom den jävla räkningen är av digniteten att kunna skapa om inte magsår så åtminstone en kännbar halsbränna... just den räkningen skapar stress i mig... en stress som släppte nu när den är betald.
.
Att jag nu knappt har några stålar resten av månaden är inte så farligt... det löser sig alltid på något sätt och är inget som håller mig vaken på nätterna... det är betydligt värre med en obetald elräkning.
.
Och jag har sluppit att ta min besparingar i form av alla de mynt som jag har lyckats samla ihop under en längre tid nu... de mynt som kommer att betala min resa till Trysil i slutet på mars... för jag har konsekvent lagt alla mina mynt i en skål när jag tömt fickorna på kvällarna... jag har gärna betalt med sedlar för att få mynt att lägga i min skål... och jag har enbart lagt sedlar i "hatten" när jag varit på möten... mynten har jag sparat till mig själv... för att jag ska kunna åka på semester med mina vänner... och idag när jag betalt min elräkning så tackar jag den tanken som fick mig att göra så... annars så hade det varit kört... för min elräkning ruinerade mig faktiskt.
.
I Brännebassalt är sol-energi inget bra alternativ... och EON väldigt dyrt... surt.
.
Så nu ska jag leva på kärlek och luft resten av månaden... och jag har planerat in en liten utflykt till Vallåsen på onsdag kväll för att åka lite bräda... där får jag ju både frisk luft och kärlek... och det kostar ju inte så mycket längre eftersom jag har investerat i en egen bräda och inte behöver hyra grejer längre.
.
Nä... El-baronerna styr inte mitt liv... de tar bara mina pengar.

Kommentarer :

#1: Birgitta

Då blir det iallafall inga fläsksvålar....säg det som inte har något gott med sig.....



Kram

skriven
#2: peter

Jag ser också en massa positiva saker i verkligheten... och ett ljust och varmt hus att uppleva den i ;-)... och eftersom jag har ett kort på gymmet så är ju alternativet till fläsksvålarna dess raka motsatts... träning och sköna stunder i basun... så visst är det rätt när någon påstår att det inte finns något ont som inte har något gott med sig L...



kram

peter

skriven
#3: Mia

Hos oss blev det blixthalka med stora bokstäver på HALKA, inatt när jag jobba... inga brädor, skridskor m.m behövdes.... man åkte på skorna...Billigt nöje ;-))

Kram Mia

skriven
#4: peter

Det är de små oftast väldigt billiga oväntade sakerna som sätter färg på tillvaron... att åka kana på skorna är underskattat L...



kram

peter

skriven
#5: dyr el

Nu blir el dyrare:

http://självförbättring.se/sveriges-elmarknad-del-2/?preview=true

skriven

Kommentera inlägget här :