Sex & kärleks missbruk...

... är ett väldigt intressant ämne.
.
Naturligtvis är jag själv en sex & kärleksmissbrukare... allt annat hade ju varit ytterst förvånande eftersom det nog snarare är regel än undantag för oss med ett beroende av något slag... och eftersom jag har en stor talang för att kunna missbruka i stort sett vad som helst så... ja... då kan jag inte annat än erkänna.
.
Jag är en sexdysberoende som heter peter.
.
Att jag förnekar mitt sex & kärleksberoende är en helt annan sak... för det gör jag... det är mina klasskompisar och läraren i min skola som lär mig förstå att jag har detta beroende... själv håller jag inte riktigt med eftersom jag anser mig ha full kontroll på både min sexualitet och kärleksliv... vilket naturligtvis har mycket med mitt självboliv att göra... som singel kan jag ju ta mig vissa friheter... eller hur?
.
Jag känner mig inte som någon kåtbock... möjligtvis en snäll dalahäst.
.
Själv lider jag inte en enda sekund av detta missbruk... vad jag vet... tvärtom så måste jag nog faktiskt erkänna att jag än så länge njuter i fulla drag av min sexualitet... men jag tror mig inse risken... och jag förstår faran i detta med ett sex & kärleksmissbruk... och är ytterst tacksam över att få kunskap över hur lurigt, farligt och destruktivt detta missbruk kan vara... hur jag som singelkille faktiskt har ett ansvar... för om jag enbart ser till mitt eget ego och bara bryr mig om min egna njutning så är det stor risk att jag kan skada någon annan människa... som kanske har en helt annan inställning till både sex och kärlek.
.
Att leva som självbo och singel är enkelt... och jag förstår att det är när jag går in i en relation som det blir lite svårare... för relationer är inte och har aldrig varit någonting som gjort mitt liv enklare... tvärtom det är oftast då som jag får problem... av alla de slag... samtidigt som det är när jag är i en relation som jag växer mest som människa... och jag kan med stolthet faktiskt påstå att jag har blivit allt bättre på det här med relationer med tiden... lite i taget så har de blivit mer och mer funktionella... det gör att jag tror på fullt allvar att jag skulle kunna fixa att leva i en sund kärleksrelation.
.
Trots det så har jag nog fan aldrig trivts så bra med mig själv som jag gör nu... och då är jag... singel.

Kommentarer :

#1: Birgitta

.....då är vi två ( fniss )....

skriven
#2: peter

Det är alltid ljka skönt att förstå att jag inte är ensam om någonting...

kram

peter

skriven
#3: Eva T



Konstigt att det ska till lärare och skolkamrater

som säger detta innan du ser ett uns sanning i det.

Det är ju bara ett par veckor sedan vi (jag och du diskuterade

detta och då lät det lite annorlunda ;-)

skriven
#4: Eva T

Jag och du och ett par till som sade samma sak..............:-)

skriven
#5: peter

Tänkte inte på det...



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :