Återfallet...

... är ett faktum.
.
Det kom smygande... återfallet.
.
Listigt lyckades jag lura mig själv efter talarmötet som vi hade i Halmstad i går... för vi skulle ju naturligtvis fira detta med att gå ut på lokal och käka lite gott... vi hamnade på en relativt stökig "handbollsbar" med klackarna i taket och ett band som spelade framför vårt bord... som för övrigt omöjliggjorde all form av samtal mellan mig och mina vänner... jag fattar fan inte varför det ska spelas så jävla högt... eller så har väl jag blivit så himla gammal och gnällig att jag inte fattar hur skoj det var med denna musikupplevelse... med skitdåliga covers från 70-talet.
.
I vilket fall som helst så kan jag inte skylla på de yttre förutsättningarna... jag valde väl helt enkelt att blunda för alla varningssignalerna... redan tidigare under dagen så kunde jag känna suget när vi käkade med pinnar på vårt thai-hak... och när jag tänker efter så var det nära redan på morgonen då jag drack min första kopp kaffe på jobbet... helt tanklöst förde jag handen mot... sockerskålen... men då kom förståndet i kapp mig och jag kom på att jag ju inte längre har socker i mitt kaffe.
.
Jag klarade utan några som helst problem av att dricka kaffe utan socker under hela dagen... och jag valde vatten till maten på thai-haket... men... på handbollsbaren där jag käkade massor av nyttig art-beständig föda i form av en stor köttbit på planka så föll jag... här startade mitt återfall med en liten, liten Zingo... jag var nog ganska chanslös när jag kom hem sent i går kväll... julmusten såg ut som om den hånlog mot mig... en stark kraft tog tag i mig och fick mig att greppa flaskan... skruva av korken... och svepa i mig innehållet... återfallet var ett faktum... julmusten vann... på knockout i i tionde ronden... jag var chanslös.
.
Att julmust kunde vara en kraft starkare än mig själv förvånade mig en smula.
.
Men nu är det nya tag... och för att riktigt prova mig själv dricker jag nu the utan socker i för första gången i mitt liv... och konstaterar att det nog allt krävs en viss träning för att lära mig att tycka om the... kaffet fixar jag med hjälp av mjölk... men det vill jag inte ha när jag dricker mitt... varma... ganska äckliga the.
.
Jag lärde mig en gång av en NA-talare att det bara finns två misstag vi beroende kan göra... varav det ena var att plocka upp drogen igen... och det andra att inte komma tillbaka till NA för att ta en vit bricka när vi redan hade gjort det... han måste ju menat samma sak när det gäller julmust... eller hur?

Kommentarer :

#1: cecilia

hej igen Peter!!

kan inte hålla me där!! haha!!

inte är de samma sak, drogen är olaglig men de är inte socker!! sluta slå på dig själv,bra om du kan låta bli socker men de är inte ett måste!! lite socker skadar ju inte!! L

men de gör drogen!!

kram =)

<3<3 Cecilia

skriven
#2: peter

Det är inte så farligt som det låter... ta det med lite glimt i ögat... det gör jag... jag förstår mycket väl vilket oerhörd skillnad det är och att droger bokstavligt talat dödar oss...



kram

peter

skriven
#3: Kicki Eriksson

Haha, du är så jävla skön Peter=) Älskar bokstavligen din blogg och dig förståss=)

Kramar i massor och massa lycka till med ditt socker. Jag önskade att jag kunde va lika stark för jag är verkligen socker torsk hahaha. kKram Kicki

skriven
#4: peter

Jag har ju enbart plockat bort sockret ur mitt kaffe och försöker låta bli att dricka läst... okej... det har inte blivit något godis heller... men jag får nog i mig en hel del socker ändå...



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :