"Bara bra"...

... är lätt att säga.
.
I mitt fall är det är inte sant... jag har mått sämre... men det är inte bra... än... är fortfarande väldigt förkyld även om jag inte har tid att vara det idag... jag känner mig tvingad att ta lite "semester" från min förkylning och dra iväg in till stan för ett ärende... och sjukare än så är jag inte för jag fixar en sväng till apoteket där jag kan köpa fler piller mot min feber och det onda i min hals... men bra... det är jag inte.
.
Egentligen så finns det en röst i mig som tycker att jag gnällt färdigt nu... en liten förkylning är väl inte hela världen och jag är ju själv inte så himla förtjust i att lyssna på människor som "tävlar" i vem som är sjukast... ni vet de som precis som jag gjort de senaste dagarna bara håller på att tjata om sina sjukdomar... och när jag tänker på det så vill jag ju svara de som frågar hur jag mår med den klassiska frasen... "bara bra"... bara för att slippa vara en gnällspik.
.
Hur gör alla vaaaaanliga vackra & värdefulla människor när de är lite krassliga?
.
Jag är en positiv och optimistisk kille... det vet jag... kanske är det därför som jag nu reagerar på mitt eget gnällande och överväger att "ljuga" mig frisk genom att lura mig själv att jag är frisk... men jag är ju inte helt dum i huvudet så jag tar nog fan ändå en sväng till apoteket och köper några piller som garanterat funkar... och lite papper till min skrivare så att jag kan göra klart bokföringen som revisorn vill ha... för jobba... det fixar jag ju... så kanske är det ändå om någon skulle fråga... "bara bra".

Kommentarer :

#1: Eva T

Hej min Vän !

Visst är det berikande med egna erfarenheter på okänd mark.

Tänker på ont, ledvärk och annat elände.

Funderar på hur det känns att bara ha det någon gång om året så som det drabbar vid förkylning.

Då kan man ju trösta sig med att det garanterat går över, det är lite värre vid andra besvär dvs de kroniska.

Där kanske man får trösta sig med att det kanske varit värre.

Kram och ha en underbar helg trots allt.

skriven
#2: peter

Visserligen så kan det väl vara en smula berikande... och visst är det säkert hur jobbigt som helst att alltid gå omkring med ont... och visst är jag säkert glad över att slippa det... kruxet är ju att när mitt onda går över så "glömmer" jag omedelbums bort att jag någonsin har haft ont...



... sån är jag...



... ha en underbar helg själv min fina vän...



kram

peter

skriven
#3: Bekele

Jag börjar nästan tro att det är något allvarligare än förkylning... Hypokondri kanske?

Kan du inte bara chilla grillen o njuta av din förkylning, ligga o kolla på lite sjyssta filmer och äta nåt salt.

skriven
#4: peter

Det gör jag redan...



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :