Nattlivet i Mora...

... en måndagskväll.
.
Är väl kanske inte samma sak som i New York... men det hindrade inte mig från att leta upp en biograf med det i mina öron fantastiska namnet... Svea... och idag så gavs det den svenska filmen... Svinalängorna... en rätt passande film för ett vuxet barn som mig... och jag är glad över att jag gick och såg den... ensam.
.
I morgon så ska jag föreläsa här i Mora... och bättre uppladdning än att gå och se på denna film är svårt att få... för på något sätt så får den mig att förstå att våra liv som vuxna barn är på riktigt... och att mina barn också har fått växa upp som "vuxna barn"... någonting som jag naturligtvis helst vill förtränga... låtsas som om det aldrig har hänt.
.
Så nattlivet i Mora är för mig en tid till eftertanke... en inte alltid så angenäm upplevelse... men jag är fan både glad och tacksam över de känslor som jag får känna på... visst de är inte angenäma... men de får mig att förstå att jag har ett samvete... och att jag kan skämmas ser jag som oerhört positivt... för det hade ju varit riktigt hemskt om jag inte känt någonting... ja... det hade verkligen varit riktigt jävla hemskt.
.
Mina känslor är som livet... fyllt av nyanser i alla tänkbara färger och skiftningar.
.
På vägen upp till Mora fick jag uppleva en helt underbart fantastisk solnedgång utanför mitt bilfönster... och kanske är det så Gud (så som jag nu väljer att uppfattar en kraft starkare än mig själv enligt min väldigt egna uppfattning) väljer att låta mig ta del av och kunna känna mångfalden jag kunde se med dimman över fältet och den sagolikt vackra färgskiftningen på himlen... och kanske förstå varför jag tycker så himla mycket om oss "vuxna barn"... för även om det kan göra så himla ont att acceptera sin barndom så finns det någonting alldeles speciellt... skört och väldigt vackert... i oss... maskrosbarn... lite som en solnedgång i Dalarna... om ni förstår mig rätt.

Kommentarer :

#1: Kicki

Åh Mora, jag får flashbacks. Du visstas nu inte alls långt från mina hemtrakter =)Skulle hemskt gärna villja höra dig föreläsa, så kommer du till Sundsvall så hör jätte gärna av dig. Kör försiktigt när du ska hem och lycka till i morgon min vän <3

Kramizar Kicki

skriven
#2: peter

Jag ska definitivt höra av mig om jag ska föreläsa i Sundsvall... du kanske kan hjälpa mig genom att tipsa någon som vill ha en föreläsning av mig? ;-)...



... jaså så detta är dina hemtrakter...



kram

peter

skriven
#3: Kicki Eriksson

Hej min kära vän.

Jodu mina hemtrakter är Borlänge. Har ingen längtan tillbaka som det känns nu. Själklart kan jag höra mig för, det skulle vara superhäftigt om du kom. Återkommer i ärendet. Du kan ju skicka ett privat mail till mig om priser och så. Kram Kicki

skriven
#4: Kicki Eriksson

Haha glömde ge dig meiladressen. [email protected]

skriven
#5: peter

Jaha... Borlänge... det är väl där som många av oss firar nyår nu för tiden har jag bestämt för mig... men det var nog inte det du tänkte på när du... inte... längtade tebax ;-)...



... jag skickade ett mail med priserna...



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :