Regn...

... och rusk utanför mitt köksfönster.
.
Med andra ord en helt underbar dag att tillbringa inne i stugvärmen... kanske titta på några filmer... ta sig den lilla extra tid som behövs för att hålla sig uppdaterad på Facebook... eller någon annan sysselsättning som inte är direkt nödvändig för min överlevnad... för idag är en dag då jag inte har någonting speciellt inbokat och kan ägna mig åt att bara... göra ingenting... medan regnet tar hand om snöskottningen på både marken och taket... och taket behöver ju verkligen skottas... det är inte så lite snö som ligger ovanför mitt huvud... det brakade till ordentligt i förrgår natt när snön på ena sidan av taket rasade ner... det lät... mycket... väldigt mycket.
.
Jag har också lite extra tid att bekanta mig med min mac idag... och jag måste ju erkänna att jag är väldigt nöjd med mitt byte från PC till mac... visst är det en omställning och jag har väl inte fått allt att funka som jag vill... än... men överlag så känns det lite som när jag bytte till min iPhone... en helt ny tid... före och efter mac.
.
Jag är än så länge grymt nöjd med min lilla och väldigt bärbara MacBook Air.
.
Skönt med en söndag utan några som helst krav... riktigt jävla skönt faktiskt.

Kommentera inlägget här :