Sjuk...

... vill jag inte vara.
.
Vaknade i natt kallsvettig med fruktansvärt ont i min hals... ledvärk och allmänt risig... lyckades slumra till från och till... och till slut så ringde då väckarklockan och berättade för mig att det var dax att stiga upp... min första tanke var att stanna hemma... jag mådde ju inte så bra.
.
Men fan... jag var ju inte döende.
.
Så jag drog iväg till jobbet och nu sitter jag här... undrar lite om jag inte trots allt skulle stannat hemma... tänker på att jag är kille... och förkyld... en kombination som vi alla vet gör barnafödande till rena rama semestern vid en jämförelse... så jag får se hur länge jag står ut... och tror mig vara en viking... och ingen liten kvideliddelitt... som de sjöng i den gamla svenska schlagern från 30-talet... skämt åsido så gillar jag inte att vara sjuk... brukar bli så jävla gnällig och lättstött... jag fixar inte sjukdomar... blir mest bara förbannad när jag är krasslig... så sjuk... nä.
.
Att spela pajas och ha skoj fixar jag lätt som en plätt... men att vara sjuk... nä...

Kommentarer :

#1: Blixt

Jag brukar också torska på den manliga varianten av förkylning,du vet den som känns nästan dödlig ;) Skämt å sido hoppas jag att du kryar på dig snart,kram

skriven
#2: Birgitta

Stackars dig......men du är ju en man så du fixar säkert detta...brukar rekommendera något varmt och starkt men i ditt fall får det bli enbart varmt såsom Té.....



Hoppas du snart mår bättre. Behöver du muntras upp så hör av dig....



Kram

skriven
#3: peter

Tack för era fina hälsningar... det blir nog strax hemgång och nerbäddning i TV-soffan med lite varm buljong... ska bara fixa en grej först L...



kram

peter

skriven
#4: Kicki Eriksson

Ingefära the, Peter. Det gör susen. Krya på dig min vän <3

skriven
#5: peter

Ingerfära är en höjdare... tack...



kram

peter

skriven
#6: cecilia

hej vännen!! länge, alltför länge sen jag läste din blogg!!

men nu är jag äntligen här!!

känner igen mig i de du skriver..

har varit förkyld sen veckan före Jul o är de än.

lyckas inte komma över de heller, frusterande.

sov till o me på efter middan idag, inte likt mig kan jag lova.L

hoppas på att både du o andra som är sjuka i denna förkyldning även jag snart blir friska igen!!

orka me att vara sjuk har även jag svårt me!! L kram på dig!! ska fortsätta läsa din blogg.

har ju saknat dem!! haha!! <3<3

skriven
#7: peter

Välkommen tebax till min blogg min fina vän... och va fan... en förkylning är ju rena rama semestern för oss... eller hur?



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :