Vardagen...

... kom plötsligt efter alla helger.
.
Kanske var det för att jag varit sjuk som jag helt plötsligt och lite överraskande såg mig själv... mitt i vardagen... bara så där... utan förvarning på något sätt... jag var inte beredd.
.
Men jag smygstartade lite med att vara frisk redan igår... vi var ju i Helsingborg och gjorde lite service inför vårt nästa distriksmöte som går av stapeln den 30 januari i Halmstad... och det känns så himla bra att vara med och göra service i distriktet igen... det är verkligen en gåva att kunna ta del av vår gemenskap på ett praktiskt och konstruktivt sätt... ibland så förundras jag av hur vi "snurriga" narkomaner kan vara så grymt effektiva... och inte bara det... vi är det på ett kärleksfulls sätt... jag tror att det skulle finnas många företag och föreningar som skulle ha mycket att lära sig av oss och vårt sätt att vara konstruktiva... och helt enormt effektiva.
.
"En älskande gud så som han kan komma till uttryck i vårt gruppsamvete"
.
Jag hade STORA problem med att förstå det där med Guderiet i början av min drogfrihet... att helt plötsligt tillhöra en gemenskap som pratade om Gud... jag fattade inte vad de menade med att det inte hade med religion att göra... att det var skillnad mellan andlighet och religion... som någon sa åt mig... "religion är något för dem som är rädda för att hamna i helvetet... andlighet är för oss som redan varit där"... det tog mig många år att fatta det där med Guderiet och bilda mig en egen uppfattning om en kraft starkare än mig själv... men idag så har jag inga problem med G-ordet längre... idag så VET jag att det funkar för en narkoman att bli av med en önskan att använda droger... och att en drogfri narkoman utan drogsug är ett mirakel... vill någon kalla det Guds verk så är det helt okej för mig... jag behöver inte bry mig om hur och varför... huvudsaken är ju trots allt att... det fungerar... eller hur?

Kommentera inlägget här :