En klarblå himmel...

... mötte mig när jag kom till Halmstad.
.
Något förvånad blev jag allt efter att ha lämnat ett gråmulet Brännebassalt i morse... var väl inte direkt beredd på att köra rakt in i en solig högsommardag... det var ju några dagar sedan sist även om solen tittade fram till slut igår när vi var på stranden... och jag måste faktiskt erkänna att jag blev riktigt glad åt att det var strålande sol... detta även om jag själv inte vill vara den person som är styrd av vädret... alla väder är... väder... och inget som jag kan råda över... utan någonting som jag kan använda mig av för att träna mig i att "gilla läget" oavsett.
.
Idag ser det ut att bli yoga på stranden i ett strålande soligt sommarväder.
.
Men det är inte utan att jag har saknat de där strålande soliga sommardagarna den senaste tiden... visserligen så har vi haft helt underbara lugna och sköna dagar på stranden men lik förbannat så hör ju några soliga varma dagar med massor av människor som trängs på Tylösand också till sommaren... det är lite speciellt de dagarna när man kan ligga på sin filt i solen och lyssna på ljuden av somrig badstrand... tycker i alla fall jag.
.
Att jag fortfarande har badförbud är någonting som jag nu har lärt mig att acceptera.

Kommentera inlägget här :