Standup...

... är riktigt roliga grejer.
.
Jag var och tittade på standup på solgården på Tylösand igår (det händer mycket där på somrarna)... och det var verkligen riktigt, riktigt skoj... jag skrattade så att jag fick ont i magen och det är väl precis det som är meningen när man tittar på standup... visserligen så stannade jag inte kvar och festade hela natten men jag måste få lov att säga att jag var helt nöjd med min kväll ändå... att jag gick hem i tid kanske beror på att jag har blivit äldre... eller att jag helt plötsligt en dag vaknat upp en liten smula tråkigare... möjligtvis hänger det ihop... att bli äldre och tråkigare
.
På vägen hem passade jag på att kolla in när solen gick ner över Tylösand.
.
Idag så tänker jag hänga nere i sanddynorna med mina kompisar och tjuvlyssna på Nationalteatern och Eldkvarn när det ska spela på samma ställe... det skulle bli alldeles för dyrt för mig att betala ännu ett inträde... fan det är dyrt att gå på konsert... det kostar flera stycken dagens rätt på Tylöbäck... och det känns helt rätt att välja maten och samtidigt kunna sitta i sanddynorna och tjuvlyssna på musiken samtidigt som solen sjunker ner i havet... lite lagom skönt somrigt.

Kommentera inlägget här :