Jag ska se på livet...

... med andra ögon idag.
.
Jag mår nästan lite illa... och det gungar lite extra just nu... jag har nämligen valt att se på livet med lite andra ögon än de "vanliga" idag... vilket för mig innebär att jag plockat ut mina linser och ersatt dem med glasögon... jag fixade ju mig ett par progressiva glasögon något år innan jag bytte till linser... och förvisso så ser jag en aning tydligare med dessa om jag jämför med att ha linserna... men... jag kommer att stoppa in mina linser redan i morgon för jag tycker att det är oerhört mycket bekvämare med linser.
.
Eftersom mina glasögon är progressiva så handlar min inställning av skärpan om hur jag lutar huvudet... så nu sitter jag här med näsan i vädret framför min dator för att kunna läsa vad jag skriver... visst jag ser kristallklart men å andra sidan så känner jag redan nu hur nackspärren är på väg... det är precis som det ju är med det mesta... både fördelar och nackdelar.
.
Mina positiva linser har jag redan satt på mig... men de sitter under mina glasögon.
.
Det är ju fantastiskt att det finns möjligheter för oss som har fått sämre syn att kunna se bra ändå... det är sådant som jag kan tänka på med tacksamhet och som gör det betydligt enklare att ta på de "positiva linserna" som visserligen inte förbättrar min fysiska syn... men som gör min syn på livet behagligare... för de "positiva linserna" får mig att njuta av allt jag har att vara tacksam över.

Kommentera inlägget här :