Nykter och drogfri...

... hör midsommar till.
.
Jo, så är det faktiskt för mig... de senaste 13 midsomrarna har jag varit nykter och drogfri... tillbringat med andra drogfria vänner... oftast på konvent i norra delen av vårt avlånga land... det har varit fest i flera dagar och klackarna i taket... utan en endaste droppe sprit har vi vågat bjuda på oss själva och blivit rikt belönade av vår mod... det är bara glada minnen som följer med oss hem från dessa midsomrar... och tro mig när jag säger att vi har att jämföra med.
.
I år är det ingen konvent... och vi är några stycken som bestämt att vi ska fira midsommar tillsammans hemma hos mig i Brännebassalt... vilket jag tycker ska bli skoj... för en herrans massa år sedan så hade jag årliga midsommarfester här hemma... med levande musik och massor av öl och sprit... själv hade jag oftast däckat skitfull redan under förberedelserna... hade jag tur hann jag vakna lagom till efterfesten i sommarnatten... men mina fester fick ett abrupt slut när två av festdeltagarna tyckte att de kunde köra bil mitt i natten och på fyllan... färden slutade i ett träd och en av killarna dog.
.
I dag så vågar jag ha en ny midsommarfest... faktiskt den första efter dödsolyckan för så många år sedan... och det känns bra att kunna ha en helt drogfri fest med mina vänner... jag vet att vi kommer att ha skitskoj och att ingen av oss kommer att vakna med ångest i morgon bitti... det enda orosmolnet är faktiskt ett pyttelitet djur... knotten... men jag har laddat upp med allt som finna att köpa för att klara av deras attacker.
.
Jag har laddat upp med massor av olika skydd och medel mot de elaka knotten.
.
Sen är det ju det här med vädret i midsommar... och dra på trissor... det ser faktiskt ut som att det kommer att bli väder i Brännebassalt även denna dag... halleluja... och har ni vägarna förbi Brännebassalt så är ni alla hjärtligt välkomna.

Kommentarer :

#1: susanne

Ha en underbar midsommar goaste Peter!!! Kramar Susanne

skriven
#2: peter

Detsamma min fina vän...



kram

peter

skriven
#3: Nina J

Hoppas du haft den bästa midsommarafton ...

hade inte vägarna förbi, annars hade jag kommit!

skriven
#4: peter

Med så fina vänner som jag hade på besök så hade jag såklart bästa midsommaraftonen... men vi saknade ju dig så klart... hoppas att du hade det bra fast du inte var här ;-).



kram

peter

skriven
#5: Anonym

Vad härligt det låter!

skriven
#6: peter

Det var det också...



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :