Ramlösa...

... bör ej ges till små barn.
.
Det finns bra och dåliga sidor med att ha linserna i... som att jag idag till min minst sagt stora förvåning kunde läsa en varningstext på min Ramlösa... att man inte skulle låta barn under sju år dricka vattnet... det är tydligen inte bara vattnet i Tokyo som är farligt... men jag blev faktiskt förvånad... jag har ju i min enfald fått för mig att det är rätt nyttigt att dricka Ramlösa... att det på något sätt är hälsosamt.
.
Nu finns det säkert betydligt farligare saker att stoppa i sig än Ramlösa... och jag kan lite stillsamt undra hur mycket "farlighet" som behövs för att man ska bli tvingad att skriva en varningstext på produkten för att få sälja den... för inte fan har Ramlösa själva kommit på denna idén... nej det tror jag verkligen inte... de vill nog fortfarande helst ses som en hälsoprodukt.
.
Jag måste nog fan erkänna att jag petat i mig betydligt farligare produkter.
.
Jag har aldrig köpt knark med varningstext på... men till skillnad från Ramlösa har jag aldrig trott att knark är hälsosamt... och inte har jag väl brytt mig om att det är farligt att röka cigaretter... inte ens när de började skriva varningstexter att "rökning dödar" brydde jag mig... så jag måste erkänna att jag inte har en tanke på att avhålla mig från att dricka bubbelvatten trots varningarna... även om jag nog inte längre kommer att tro att det är vidare hälsosamt.
.
Och nu när jag skriver här så drar jag mig till minnes hur jag inbillade mig att sprit var någonting som jag drack i rent medicinskt syfte... hur jag när jag brände sprit hemma tillverkade litervis av Beska droppar vilka jag hade fått för mig (eller hört någonstans) var bra för magen... jag drack nästan en liter om dagen... och vad jag minns så hade jag inte ens ont i magen... ja jävlar.

Kommentarer :

#1: Pian

Salthalten i Ramlösa är ganska hög. Småbarns njurar är inte färdigutvecklade, så man ska vara försiktig med just salt till dem. Tror nog att du kan dricka på utan att känna dig ett dugg onyttig. Även om du är ung i sinnet bör dina njurar vara fullvuxna. ;)

skriven
#2: peter

Jag tror dig ;-)... men haja hur jag hajade till när jag fick syn på en varningstext på produkten... kanske är det lite farligt att hitta farlighet i allt möjligt... för vem bryr sig om farligheten då?



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :