Åker från Barcelona till Halmstad för att kolla på...

... fotboll.
.
Jo det är sant... jag har idag åkt från Barcelona och Camp Nou till Halmstad och Örjans Vall för att kolla på fotboll... Halmstads Bollklubb mot Blåvitt (IFK Göteborg)... och naturligtvis så hejar jag på Blåvitt även om jag både är född och råkar bo i Halmstad... men medge att det är en intressant resa... lite uppåner... tvärtom eftersom de flesta ju faktiskt åker till Barcelona för att se på fotboll... och väldigt få till Örjans Vall... den arenan är ju inte direkt känd för sin storlek och sina supporter... däremot så är det en väldigt vacker arena.
.
Från sushi på löpande bad till en pizza i Norre Katts park... nästan overkligt.
.
Igår var jag ute mitt i natten och käkade en helt fantastik sushi i en skjorta med korta armar i ett väldigt varmt Barcelona... och nu är jag på väg till Norre Katts park med en varm tröja och undrar ändå om det kommer att räcka... eller om jag behöver frysa på matchen... men annars så är det skoj att komma hem tycker jag... borta bra men hemma bäst... heja Blåvitt.

Kommentarer :

#1: Gabriella

hej Peter och välkommen hem. Fattar inte hur du orkar med allt. Och ändå vara så positiv och glad. Ibland blir det bakvända världen men ändå så bra. Hoppas blåvitt vinner. Kram,kram från gabriella

skriven
#2: peter

Jag fattar nog inte det själv heller idag för det största glädjeämnet är faktiskt att jag är glad över att jag slapp bli så här förkyld och febrig som jag är just nu när jag var i Barcelona... snacka om timing ;-)...



... jo föresten... Blåvitt vann med 2-1



kram

peter



skriven

Kommentera inlägget här :