Idag är en speciell dag...

... för idag är det en gräsklippardag.
.
Idag så har jag bestämt mig för att gå till attack mot min vildvuxna gräsmatta för första gången i år... och jag håller tummarna för att jag ska få igång min gräsklippare... det är en maskin i min trädgård som inte används alltför ofta... jag ser tyvärr vissa likheter med min nya fina dammsugare... de är bägge bra att ha... men funkar bara om man startar dem.
.
Säga vad man vill men jag har ju faktiskt en "gräsmatta" som behöver klippas.
.
Min gräsmatta är lite speciell eftersom det som är svårast att hitta i den är... gräs... det finns gott om mossa och typ alla andra saker som kan växa i en gräsmatta... utom gräs då... men jag tycker inte att det gör så mycket... jag tycker att den är fin ändå... och min mossa är nog mycket mjukare och skönare att gå på än den bästa av alla fina sköna mjuka gräsmattor... och när jag klipper min sk. gräsmatta så ser det rätt prydligt ut i min trädgård... kan bero på att ALLT annat växer fritt... jag rensar inte rabatter (det är ju betydligt lättare att plantera nya blommor i krukor och ställa ut dem)... hos mig växer allt fritt... det enda som jag gör är att jag någon enstaka gång om året klipper gräset.
.
Och idag är en sådan dag... en gräsklippardag.

Kommentera inlägget här :