Skolbänken...

... väntar på mig.
.
När jag var liten så gick vi faktiskt i skolan på lördagar... några år innan någon bestämde att det nog allt kunde räcka med måndag till fredag... söndagar var det inte tal om på den tiden då långfredagen verkligen var den längsta dagen på året... men nu är det nya tider... för när jag nu har blivit betydligt äldre så går jag faktiskt i skolan på... hör och häpna... söndagar.
.
Nu sitter vi inte i bänkar utan väldigt ofta i en rund ring istället... såvida det inte är någonting då det ska skrivas på whiteboarden... då sitter vi lite huller om buller lite mer traditionellt vända mot tavlan... men en sak är i alla fall helt uppenbar för mig... hur vi nu än sitter så lär vi oss en himla massa varje gång vi är här... jag är faktiskt förvånad över att jag fortfarande har förmågan att lära mig så mycket som vi faktiskt gör på vår skola.
.
När vi inte sitter i klassrummet kan vi hänga nere på bryggan och diskutera
vad vi lärt oss... och dela med oss av våra erfarenheter till varandra.
.
Själv känner jag mig lite krasslig just nu när jag sitter här och skriver men jag hoppas att det bara är högst tillfälligt... studietempot på vår skola är högt och jag har fan inte tid att vara sjuk... nu tror jag inte att det är så farligt med den saken, det verkar nog mer som att jag ätit något olämpligt... kan det vara den hemmagjorda glassen som jag blev bjuden på igår... eller det vegetariska käket jag käkade på vägen till Stockholm... för jag vet inte vad som flög i mig när jag avstod från att äta kött på vårt vanliga hak vid Ödeshög när vi åkte upp... helt plötsligt så satt jag till min stora förvåning med en tallrik fylld av diverse vegetariska godbitar framför mig... det är kanske därför min mage protesterar?

Kommentarer :

#1: Mia

Missa du Söndags skolan.... den fick jag allt knata iväg på... men som tur var lördagen borta på min tid ;-))

kram mia

skriven
#2: peter

Jag har något vagt minne av söndagsskolan... och vill minnas att det var där som min "barnatro" försvann...



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :