Ett äventyr...

... kallat livet.
.
Äventyret som kallas för livet ju pågår jämt... varje dag hela tiden... ändå så kommer jag på mig själv att i denna stund sitta här och fundera lite på att vår Indien-resa närmar sig med stormsteg... och det var då jag kom att tänka på det här med äventyr... för visst är en resa i Indien ett äventyr som lockar mig väldigt mycket... men samtidigt så vet jag ju att den enda stund som jag kan påverka är nu... och att Indien är... sen.
.
Ibland så rusar jag genom livet och "glömmer" bort att uppleva det som händer... nu.
.
Jag vill inte rusa genom livet för att på min dödsbädd komma på att jag "glömde" bort att leva bara för att jag var så upptagen med att planera min framtid och studera vad jag redan gjort... nej... jag vill leva den enda gång som livet kan levas... nämligen nu... just precis nu pågår ju äventyret för fullt.
.
Att jag ändå kan sitta och längta efter att åka till Indien... sen... är helt okej... så klart.

Kommentera inlägget här :