Rätt eller fel...

... är inte så viktigt.
.
Fick höra att jag visst var ett helt år före min tid när jag bloggade om Mayakalendern... någon berättade för mig att det inte var föränn nästa år (2012) som tiden tog slut... men egentligen så spelar det ju inte så himla stor roll... ett år hit eller dit är väl inte hela världen... och när det gäller att ha rätt eller fel är det lite likadant nu för tiden... det är inte så jävla viktigt att ha rätt längre... och det är skönt.
.
Det finns många sätt att uppfatta verkligheten på... vad är rätt och vad är fel?
.
Med åren som gått så har jag lagt märke till en sak hos mig själv... även om jag lite då och då får "återfall" så är det inte riktigt lika viktigt att ha rätt hela tiden... mitt behov av fullständig kontroll har minskat... och därmed har jag öppnat en liten aning på mitt sinne... för att ha ett "öppet sinne" och ha "rätt" hela tiden funkar helt enkelt inte.
.
Idag är jag faktiskt hellre lycklig än har rätt hela tiden... och det kan ju inte vara helt fel... eller?

Kommentera inlägget här :