Jag är en...

... handledare.
.
Det är inte utan att jag får nypa mig i armen när jag tänker på hur mitt liv har blivit sen jag blev drogfri... vem kunde i sina vildaste fantasier tro att jag skulle få vara handledare åt socionomstuderande... det var ju inte så himla länge sedan som jag själv var under utredning av de sociala myndighetna... och jag förstår verkligen att det inte kan ha varit så himla lätt att ha och göra med en så manipulativ snubbe som jag var då... för jag hade ju inga problem med någonting överhuvudtaget... i synnerhet inte med alkohol... att jag kört på fyllan var ingen annat än rena tillfälligheter och definitivt en engångshändelse... eller okej då... tregångshändelse... och det skulle så klart aldrig upprepas igen.
.
Så kunde min kontakt med det sociala myndigheterna se ut när jag var aktiv... nu är det annorlunda... idag så är jag en betrodd handledare för socionomstuderande som håller på att utbilda sig till att få som jobb att utreda människor som... mig.
.
Livet är ta mig fan helt fantastiskt när jag stannar upp och tänker efter.

Kommentarer :

#1: Cia

Grattis till din viktiga uppgift Peter!

Det är som jag skrev i min blogg idag:



En dag i taget, det räcker.

Vänd dig inte om och sörj det förflutna,

för det är borta.

Och bekymra dig inte om framtiden,

för den har ännu inte kommit.

… …………Utan lev i nuet,

och gör det så underbart

att det blir värt att minnas.



Skrev lite andra tänkbara ord också, välkommen in på en kik ;-)

Lycka till och ha en fin kväll.

Kram

Cia

skriven
#2: peter

Ted Gärestad... vilka minnen jag har till hans musik... du skulle bara ana ;-)... och jag håller med dig... här och nu är allt som finns.



kram

peter

skriven
#3: Cia

Joo du, minnen finns här också till hans musik :)

Man ska aldrig kolla i backspegeln.Förutom när man kör bil då ;-)



Kram

Cia

skriven
#4: peter

Och när man kör bil måste man kolla i framrutan också så att man inte kör i diket -).



kram

peter

skriven
#5: Cia

Exakt, glömde ju tillägga det också men du kom på mig :-)



Kram

Cia

skriven

Kommentera inlägget här :