"Sen ser inte hela världen ut som i...

... Skövde."
.
Jag känner mig tvingad att citera Carl Bildt från nyheterna igår... appropå att kungen hade delat ut medaljer till en diktator i Saudi-Arabien... och jag undrar i mtt stilla sinne var han (Carl Bildt) fick det ifrån... men medge att det var rätt roligt sagt... såvida man nu inte bor i Skövde och av någon outgrundlig anledning tar lite illa vid sig... eller så kanske någon tycker att det kan vara på sin plats att det äntligen kommit fram att Skövde minsann inte är som vilket ställe som helst i vår värld... i sin övertygelse om att Skövde är någonting alldeles extra.
.
Det är inte utan att jag blir lite nyfiken på vad som egentligen pågår i Skövde.
.
Jag måste erkänna att jag personligen inte vet så himla mycket om just Skövde... var där som fotbollsupporter i en forntid då IFK Göteborg inte spelade i den högsta divisionen och den nya stjärnan på den svenska fotbollshimlen hette Torbjörn Nilsson (Dåtidens Zlatan)... men mitt minne av själva Skövde är begränsat... ja i det närmaste obefintligt... men staden har tydligen inte lämnat Carl Bildt oberörd... undrar om han minns Torbjörn Nilsson också?

Kommentera inlägget här :